پاسخگویی همه روزه از ۸تا۲۴

پاسخگویی همه روزه از ۸تا۲۲

همین حالا تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۲۶۹۷۵۴

پاسخگویی همه روزه از ساعت۸تا۲۴

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

همین حالا تماس بگیرید

۰۲۱-۲۸۴۲۷۱۸۰

پاسخگویی همه روزه از ساعت۸تا۲۲

تست رانندگی چیست؟

تست رانندگی چیست؟ تست رانندگی خودرو یکی از مراحل کارشناسی خودرو است که به منظور بررسی کیفیت سواری خودرو و همچنین برآورد میزان شتاب، سرعت ترمز ها، نداشتن صدای غیر عادی موتور و غیره انجام می شود. این نوع تست به شما کمک می ‌کند که از کیفیت و سلامت خودرو مطمئن شوید تا یک خودرو با مشخصات فنی مناسب و سالم خریداری نمایید. یا این که اگر قصد فروش خودرو را دارید، خریداران با دریافت برگه تاییدیه کارشناسی از شما با خیال راحت تری خودرو را خریداری می ‌نمایند.

مراحل تست رانندگی

طی تست رانندگی موارد مختلفی بررسی می‌ شوند که از جمله آن ها می ‌توان به تست ایمنی، سرعت، کیفیت و قدرت خودرو اشاره کرد؛ در ادامه همه این مراحل را به صورت جزئی شرح داده ایم:

تست موتور و اگزوز

زمانی که خودرو را تست می کنید باید توجه داشته باشید که موتور خودرو کلا سرد باشد تا خودرو در هر دو شرایط سرد و گرم تست شود و تفاوت این دو مشخص شود. علاوه بر این باید دید که اگزوز چه صدایی می ‌دهد یا دودی که از آن خارج می ‌شود به چه صورت است. تا اگر صدا یا دود آن غیر طبیعی است بررسی های بیشتری صورت بگیرد.

تست رانندگی چیست؟
تست رانندگی چیست؟

تست فرمان و ترمز

فرمان خودرو نیز باید بدون لرزش و نرم باشد و همچنین سرعت عمل آن بالا باشد. و علاوه بر تست کیفیت فرمان خودرو، ترمز خودرو نیز باید به کوچک ترین فشاری واکنش نشان دهد و همچنین سریع عمل کند.

تست راحتی خودرو

خودرو از این نظر تست می ‌شود که به طور کلی فضای داخلی خودرو و همچنین راحتی صندلی ها و دیگر امکانات در دسترس راننده بررسی شود و همچنین در این تست تکان های غیر عادی خودرو یا هیدرولیک بودن سیستم تعلیق آن نیز بررسی خواهد شد. البته توجه کنید که در این مرحله تعداد سرنشینانی که قرار است با این خودرو سفر کنند نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

تست آپشن های خودرو

آپشن های خودرو نیز از آن مواردی هستند که در یک سفر تاثیر بالایی دارند. به طور مثال سیستم تهویه یا ظبط و باند خودرو از آپشن های آن محسوب می ‌شوند و شما زمانی که می ‌خواهید خرید و فروش خودرو انجام بدهید باید به آپشن های آن بسیار توجه کنید.

کارشناسان تست رانندگی

کارشناسان خودرو تخصص کافی جهت انجام تست رانندگی خودرو را نیز دارند و با انجام این تست؛ ماشین را از همه لحاظ به دفت بررسی می ‌کنند. البته به هر میزان که مهارت کارشناس بیشتر باشد سریع تر می ‌تواند از طریق تست کارشناسی مشکلات خودرو را تشخیص بدهد و در مراحل بعدی آن ها را در برگه کارشناسی ثبت کند. کارشناسان تابش خودرو آماده همکاری در زمینه انجام انواع تست های رانندگی می ‌باشند و می ‌توانید از طریق سایت تابش خودرو با آنان ارتباط بگیرید.

محل انجام تست رانندگی

شما می توانید بدون مراجعه به مراکز خاص و به صورت آنلاین یا از طریق تماس تلفنی درخواست اعزام یک کارشناس جهت بررسی خودرو و ارائه برگه کارشناسی را بدهید. کارشناسان تابش خودرو نیز می ‌توانند در محل حاضر شوند و تمامی تجهیزاتی که جهت بررسی دقیق خودرو مورد نیاز است همراه دارند. از طریق سایت تابش خودرو در خواست خود جهت اعزام کارشناس به محل را ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: مرکز تشخیص رنگ خودرو

تست رانندگی چیست؟

اهمیت تست رانندگی چیست؟

اهمیت انجام این تست از این بابت است که کارشناس تا زمانی که سواری خودرو نشده یا فضای داخلی آن را بررسی نکرده است، نمی ‌تواند از میزان کیفیت خودرو اطمینان حاصل کند. همچنین این تست کمک می ‌کند که کارشناس متوجه دیگر ایرادات خودرو نیز بشود.

کلام آخر

به طور کلی تمامی مراحل کارشناسی خودرو و تست رانندگی جهت بررسی کیفیت خودرو یا مشخص کردن قیمت دقیق خودرو هنگام خرید یا فروش خوردو به واسطه مالک یا خریدار انجام می ‌شوند. تست رانندگی خودرو نیز یکی از مراحل اولیه کارشناسی خوردو است که انجام آن توسط یک کارشناس و فرد متخصص از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از طرفی هم کارشناسان تابش خودرو در زمینه انجام تست رانندگی خودرو مهارت لازم و کافی را داشته و می ‌توانید از آن ها در این زمینه کمک بگیرید. حتما دقت کنید که جهت ارزیابی قیمت نهایی خودرو تنها تست رانندگی کافی نیست و باید بقیه مراحل کارشناسی نیز صورت بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *