پاسخگویی همه روزه از ۸تا۲۴

پاسخگویی همه روزه از ۸تا۲۲

همین حالا تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۲۶۹۷۵۴

پاسخگویی همه روزه از ساعت۸تا۲۴

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

همین حالا تماس بگیرید

۰۲۱-۲۸۴۲۷۱۸۰

پاسخگویی همه روزه از ساعت۸تا۲۲

مرکز تشخیص رنگ خودرو

مرکز تشخیص رنگ خودرو :چه زمانی به کارشناسی رنگ خودرو نیاز پیدا می کنیم؟ یکی از موارد مهمی که در بخش کارشناسی خودرو انجام می شود، تشخیص رنگ خودرو است. در ایران بر خلاف کشورهای اروپایی، رنگ شدگی و تعویض یک قطعه در خودرو از قیمت و ارزش خودرو می کاهد.

افرادی که کار صافکاری و نقاشی خودرو را انجام می دهند به قدری حرفه ای شده اند که پس از نقاشی خودرو تنها خود صاحب خودرو می تواند رنگ شدگی ماشینش را تشخیص دهد.

تابش خودرو به شما کمک می کند تا تمامی این موارد را تشخیص داده و با خیال راحت خرید کنید. در صورتی که قصد ثبت درخواست کارشناسی رنگ خودرو دارید، پس از مشاهده قیمت کارشناسی خودرو با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما در محل اعزام شوند.

مرکز تشخیص رنگ خودرو

آیا خودروی صفر نیاز به مرکز تشخیص رنگ خودرو دارد؟

آیا ما فقط زمانی که قصد خرید خودروی کارکرده و دست دوم را داریم باید اقدام به شناسایی نقاط رنگ شده خودرو کنیم؟

تمامی خودروها و قطعات آنها ممکن است در زمان ساخت و جابجایی به دلیل سهل انگاری کارگران دچار ضربه خوردگی شوند. معمولا واحدهای کنترل کیفیت این قطعات را به اوراقی منتقل می کنند. ولی متاسفانه در کشور ما به دلیل مختلف این کار انجام نمی شود. قطعات ترمیم شده و در خودروی صفر به کار برده می شود.

همچنین خودروهای وارداتی نیز ممکن است در زمانی که توسط کشتی حمل می شوند دچار آسیب دیدگی شوند. این خودروها را به صافکاری و نقاشی برده و رنگ می کنند و سپس به عنوان خودروی صفر می فروشند. همچنین افراد سودجو خودروهای کارکرده خارجی را می خرند و به عنوان خودرو صفر وارد می کنند. این دلایل کافی است تا حتما از سلامت رنگ و قطعات خودرو مطمئن شوید.

نحوه انجام کارشناسی رنگ خودرو

نحوه انجام و تشخیص کارشناسی رنگ خودرو

تشخیص رنگ شدگی خودرو توسط یک دستگاه ضخامت سنج انجام می شود. به این صورت که دستگاه را به بدنه خودرو می چسبانیم و ضخامت قسمت مورد نظر بر حسب mil (یک به 1000 اینج) محاسبه می شود. در صورتی که نمایشگر دستگاه ضخامت سنج عددی بین 3 تا 7 mil را نشان دهد، رنگ خودرو در آن قسمت در حالت نرمال است.

البته هزینه تهیه دستگاه های ضخامت سنج بسیار گران است و برای افرادی که کارشان خرید و فروش خودرو نیست، مقرون به صرفه نیست. برای اطمینان از سلامت بدنه خودرویی که قصد خرید آن را دارید، حتما از کارشناسان خودروی مطمئن کمک بگیرید.

مرکز تشخیص رنگ خودرو

تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم

اگر به هر دلیلی قادر به برقراری تماس به کارشناسان خودرو نبودید، با چشم هم می توانید اقدام به شناسایی رنگ شدگی خودرو نمایید. زمانی که خودرو رنگ می شود، اگر نور به آن بتابد، تصویر را به صورت واضح نشان می دهد و مانند یک موج نشان می دهد.

همچنین قسمت های لبه خودرو با با انگشت دستتان لمس کنید. اگر رنگ شدگی وجود داشته باشد، یک زبری خاصی احساس خواهید کرد و در صورتی که جنز بدنه خودرو فولادی باشد می توانید از یک آهنربای ضعیف برای بررسی بدنه خودرو استفاده کنید.

البته حتما آهنربا را روی خودرویی که مطمئن هستید رنگ شدگی ندارد، تست کنید. سپس روی خودرو مورد نظر قرار دهید. در صورتی که آهنربا چسبندگی کمتری داشته باشد، قسمت مورد نظر خودرو رنگ شدگی دارد.

مورد دیگری که می توانید با چشم ببینید نحوه اتصال پیچ ها و واشر هاست. در اکثر اوقات آنها به طور نصفه نیمه رنگ می شوند.

مرکز تشخیص رنگ خودرو

افت قیمت خودرو های رنگ شده چقدر است؟

اهمیت مراجعه به مراکز تشخیص رنگ خودرو در صورتی مهم تلقی می شود که خودرو مورد نظر مدل جدید یا درحد صفر باشد چرا که یکی از زیبایی های خودرو رنگ بدنه ان است و اگر رنگ بدنه دچار خط و خش شده باشد افت قیمت پیدا می کند.

اما بررسی رنگ خودرو فقط به خودرو های مدل جدید محدود نمی شود زیرا که یکی از راه های تشخیص سلامت فنی و موتوری خودرو است.

در برخی مواقع ما شاهد این هستیم که فروشندگان برای فروش وسیله نقلیه خود با مناسب ترین قیمت از بیان ایرادات آن و حتی تصادفی بودن آن خودداری می کنند در این میان کارشناسان تشخیص رنگ خودرو به ما کمک می کنند تا بتوانیم نواحی از خودرو که در اثر برخورد و یا تصادف سبک یا سنگین دچار ضربه شده و مجددا رنگ شده را تشخیص دهیم.

در نتیجه از آنجایی که خودرو های تصادفی با قیمت پایین تر از نمونه های مشابه و سالم خود معامله می شوند می توانیم هوشمندانه خرید نموده مناسب ترین قیمت آن را بپردازیم.

با ین وجود تخمین دقیق افت قیمت خودرو های رنگ شده به نسبت خسارات وارد شده و مدل خودرو به تخصص و بررسی های دقیق نیاز است که کارشناسان در مرکز تابش خودرو این خدمات را ارائه می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *