نقد و بررسی خودرو BMW M8

نقد و بررسی خودرو BMW M8 – ب‌ام‌و سرانجام پس از مدت‌ها انتظار مدل M8 را نه‌تنها در یک نسخه بلکه در سه نسخهٔ مختلف کوپه، کابریولت و کامپتیشن رسماً معرفی کرده است. در زیر کاپوت کشیدهٔ نسخهٔ استاندارد این خودرو پیشرانهٔ آشنای 4.4 لیتری V8 توئین توربوی متعلق به M5 قرار گرفته که در اینجا هم همان 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند.

در نسخهٔ اسپرت‌تر کامپتیشن اما بازهم مثل M5 قدرت این پیشرانه به 625 اسب بخار می‌رسد که M8 را به یک گرند تورر بشدت سریع تبدیل می‌کند. در همین حال، خریداران می‌توانند از این قدرت عظیم در هوای آزاد لذت ببرند زیرا هردو نسخهٔ استاندارد و کامپتیشن M8 به‌صورت کابریولت هم ارائه می‌شوند. نیروی موتور در تمامی مدل‌های این ماشین توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استپ‌ترونیک و سیستم پیشرفتهٔ xDrive به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

نقد و بررسی خودرو BMW M8

نقد و بررسی خودرو BMW M8

با استفاده از این قوای محرکهٔ قدرتمند و پیشرفته، M8 استاندارد در نسخهٔ کوپه و کابریولت به ترتیب ظرف 3.3 و 3.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که در نسخهٔ کامپتیشن، هردو مدل این کار را یک‌دهم ثانیه سریع‌تر انجام می‌دهند. حداکثر سرعت این خودرو نیز به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما در صورت سفارش پکیج M Driver، این عدد به 305 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده و M8 را در بین سریع‌ترین گرند توررهای دنیا قرار می‌دهد.

همان‌طور که از یک خودروی M انتظار می‌رود، M8 گزینه‌ها و انتخاب‌های زیادی را برای سفارشی‌سازی راحتی یا عملکرد ارائه می‌کند. به‌عنوان‌مثال، با وجود حالت‌های مختلف گیربکس، می‌توان انتخاب کرد که همهٔ وظایف تعویض دنده به‌طور خودکار صورت گیرد یا راننده با استفاده از پدال‌های پشت غربیلک فرمان خود اقدام به تعویض دنده کند. حتی امکان تنظیم اگزوز برای ارائهٔ تجربه‌ای آرام یا صدایی خشن هم وجود دارد. یک دکمهٔ تنظیم M نیز در کنسول مرکزی خودرو تعبیه شده که امکان کنترل تمامی تنظیمات عملکرد را فراهم می‌کند. با استفاده از این دکمه راننده می‌تواند تنظیمات جاده، اسپرت یا پیست را انتخاب کند.

سیستم چهارچرخ محرک M8 که از دیفرانسیل عقب فعال M برخوردار است دو حالت رانندگی معمولی شامل 4WD و 4WD Sport را به همراه یک حالت 2WD ارائه می‌کند. البته برای انتخاب حالت آخر که تمامی قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، راننده باید سیستم کنترل دینامیک پایداری را غیرفعال کند. بدین ترتیب می‌توان سیستم xDrive را برای هر شرایطی از چسبندگی بیشتر در آب‌وهوای نامساعد گرفته تا دریفت کشیدن در پیست‌ها تنظیم نمود.

سیستم محرک چهار چرخ خودرو BMW M8

ب‌ام‌و سیستم تعلیق ارتقاءیافتهٔ M8 را به‌صورت استاندارد به کمک‌فنرهای تطبیقی ویژهٔ M و سیستم فرمان الکترومکانیکی M مجهز کرده که این ویژگی‌ها با تنظیمات تطبیقی شاسی برای پیمایش‌های جاده‌ای یا حمله به پیست‌ها ترکیب شده است. سیستم کنترل دینامیک پایداری خودرو نیز به حالتی بنام M Dynamic مجهز شده تا سطح بهتری از چسبندگی چرخ‌ها فراهم گردد. علاوه بر این، نسخهٔ کامپتیشن هم به کمک‌فنرهای سفت‌تر و قطعات مستحکم‌تر در زیروبند مجهز شده است.

ترمزهای استاندارد M8 در جلو به دیسک‌های 15.5 اینچی با کالیپرهای شش پیستونه مجهز است اما امکان سفارش ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های 15.75 اینچی هم برای آن وجود دارد. در همین حال، تمامی مدل‌های خودرو به سیستم ترمز یکپارچهٔ ب‌ام‌و مجهز شده‌اند که امکان تجمیع فعال‌کنندهٔ ترمز، بوسترهای ترمز و واحد کنترل ترمز را در یک ماژول جمع ‌و جور فراهم کرده است. علاوه بر این، راننده می‌تواند از بین دو احساس ترمز مختلف که یکی مناسب برای رانندگی راحت است و دیگری احساس فوری و مستقیم را ارائه می‌کند، حالت موردنظر خود را انتخاب کند.

نمای داخلی خودرو BMW M8

در طراحی و ظاهر M8 تغییراتی نسبتاً جزئی صورت گرفته تا استایل خودرو با خوی اسپرت آن مطابقت پیدا کند؛ بنابراین حالا در جلو شاهد دماغهٔ تهاجمی و جلوپنجرهٔ کلیوی شکل مشکی‌رنگ و در عقب چهار سر اگزوز سنتی M و یک اسپویلر باریک در لبهٔ درب صندوق هستیم. رینگ‌های 20 اینچی ویژهٔ M هم تکمیل‌کنندهٔ ارتقاءهای بیرونی این خودرو هستند درحالی‌که پکیج بیرونی کربنی M هم برای آن قابل سفارش است که شامل ‌تریم فیبر کربنی در ورودی‌های هوای جلو، قاب آینه‌های جانبی و دیفیوزر عقب می‌شود.

رنگ بندی خودرو BMW M8

در داخل M8 اما صرفاً با صندلی‌های M Sport و نشان‌های M، تغییرات جزئی‌تری صورت گرفته است. تمامی مدل‌های این خودرو به‌صورت استاندارد به نمایشگر سربالا، سیستم‌های کمک‌راننده، سیستم کمک پارک و سیستم Live Cockpit ب‌ام‌و مجهز شده‌اند. اولین نمایش عمومی M8 پایان ژوئن طی رویدادی در مونیخ صورت خواهد گرفت و از سپتامبر راهی بازار خواهد شد.

قیمت ب‌ام‌و M8 در ایالات‌متحده از 133,000 دلار برای نسخهٔ کوپه و 142,500 دلار برای کابریولت آغاز می‌شود درحالی‌که این اعداد در نسخهٔ کامپتیشن به ترتیب به 146,000 دلار و 155,500 دلار افزایش پیدا می‌کنند. برای مقایسه، آستون‌مارتین ونتیج هم‌اکنون با قیمت پایهٔ 150 هزار دلار به فروش می‌رسد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *