پاسخگویی همه روزه از ۸تا۲۴

پاسخگویی همه روزه از ۸تا۲۲

همین حالا تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۲۶۹۷۵۴

پاسخگویی همه روزه از ساعت۸تا۲۴

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

همین حالا تماس بگیرید

۰۲۱-۲۸۴۲۷۱۸۰

پاسخگویی همه روزه از ساعت۸تا۲۲

نحوه نگهداری و افزایش طول عمر خودرو

نحوه نگهداری و افزایش طول عمر خودرو  – استفاده از خودرو در کشور ما بسیار است و آمار خودروهای تک سرنشین روز به روز افزایش میابد. حتی بالا رفتن قیمت خودرو به بیش از 3،4 برابر قیمت قبلی خود باعث نشده که مردم از خرید خودرو سر باز زنند. محبوبیت خودرو میان مردم ما روشن است. همه این دلایل کافی است تا اهمیت نگهداری اصولی و رسیدگی به خودرو از جایگاه ویژه ای برخودار باشد. اگر شما هم به دنبال راه هایی برای افزایش طول عمر خودرو هستید با ما همراه باشید.

کارشناسان خودرو بر این باورند که خودروهای قدیمی طول عمر بیشتری نسبت به خودروهای جدید دارند. ولی خودروهای جدید امکانات رفاهی بهتری دارند. به کارگیری صحیح و رعایت نحوه اصولی نگهداری از خودرو باعث افزایش عمر آن می شود. در ادامه این موارد را بررسی می کنیم.

بررسی به موقع از تسمه تایم خودرو

افزایش طول عمر خودرو  با بررسی به موقع از تسمه تایم خودرو

تسمه timing یا همان تسمه تایم، وظیفه ارتباط میان اجزای داخلی موتور و میل لنگ را بر عهده دارد. به طور متوسط طول عمر تسمه timing خودرو پس از 60 تا 80 هزار کیلومتر است. تسمه تایم شامل دندانه ها و برجستگی هایی است که به مرور زمان دچار ساییدگی شده و ممکن است پس از آن دچار پارگی شده و آسیب جدی به موتور خودرو وارد شود. توصیه می شود هر 30 روز یکبار تسمه تایم خودرو خود را چک کرده و در صورت از بین رفتن دندانه ها، آن را تعویض کنید. تعویض به موقع تسمه تایم باعث افزایش طول عمر موتور اتومبیل خواهد شد.

افزایش طول عمر خودرو  با استفاده از روغن با کیفیت در خودرو

افزایش طول عمر خودرو  با استفاده از روغن با کیفیت در خودرو

دومین موردی که حتما باید به صورت هفتگی بررسی شود، روغن یک خودرو است. وجود روغن کافی و با چسبندگی مناسب در گرما و سرما از مواردی است که در طول عمر موتور نقش بسزایی دارد. برای بررسی روغن موتور خود، میله روغن را درآورده، آن را با ک دستمال پاک کنید و مجددا وارد جای خود کنید و دوباره آن را درآورید. در انتهای میله نوشته هایی جود دارد که قسمت روغنی میله باید بین میزان min و max آن باشد. عده ای بر این باورند که رنگ روغن خودروی با کیفیت در طول زمان تغیر نمیکند. اما این طور نیست. روغن موتور با کیفیت، آلودگی ها و دوده های داخل موتور را جذب کرده و رنگ آن تیره می شود. زمان تعویض روغن خودرو روی بسته روغن نوشته شده است. ولی کارشناسان خودرو می گویند بهتر است که پس از 6 هزار کیلومتر کار کرد اتومبیل بهتر است روغن خودرو تعویض شود تا طول عمر خودرو افزایش یابد.

سوالات متداول در رابطه با روغن موتور خودرو را بررسی خواهیم کرد.

1- آیا می توان 2 روغن موتور را با هم مخلوط کرد و سپس استفاده کرد؟  در صورت انجام این کار ابتدا ویژگی ها هر دو را بخوانید. اگر ویژگی های آن ها مثل هم بود میتوانید استفاده کنید. حتما توجه کنید روغن های قدیمی که از مواد معدنی ساخته شده اند را در خودروهای جدید استفاده نکنید.

2- آیا روغن سیاه شده را باید عوض کرد؟ خیر. هرچه رنگ روغن موتور تیره تر شود، کیفیت آن بهتر است و تیره بودن رنگ خودرو دلیل بر از بین رفتن خواص آن ندارد.

بررسی مجموعه جعبه فیوزهای خودرو

بررسی مجموعه جعبه فیوزهای خودرو

در نقاط مختلف یک خودرو ممکن استجهبه فیوزهای تعبیه شده باشد که درون فیوزهایی وجود دارد. این فیوز ها معمولا به قسمت های حساس یک خودرو متصل هستند و هر زمان شدت جریان الکتریکی از حد استاندارد بالاتر بود این فیوزها می سوزند و به قطعه اصلی خودرو آسیبی وارد نمی شود. این فیوز ها بسته به نوع قطعات خودرو از 15 تا 30 آمپر را تحمل می کنند. بررسی این فیوزها و تعویض به موقع آنها پس از خرابی، سبب افزایش عمر خودرو خواهد شد.

افزایش طول عمر خودرو با استفاده از بنزین با کیفیت

افزایش طول عمر خودرو با استفاده از بنزین با کیفیت

سعی کنید هر چندوقت یکبار بنزین سوپر بزنید و صافی بنزین خود را هر 5 هزار کیلومتر عوض کنید. جایگاه های پمپ بنزین از صافی سوخت مناسبی برخوردار نیستند. استفاده از بنزین سوپر جان تازه ای به موتور خودروی شما میدهد.

استفاده از کارشناس خودرو

هر چند ماه یکبار با یک کارشناس خودرو تماس بگیرید تا خودروی شما را بررسی کند. این کار احتمال خرابی قطعات را کاهش می دهد و شما می توانید از خرابی قطعات خود پیشگیری کنید.

خودروهایی که تحرک ندارند را هر چندوقت یکبار روشن کنید.

خودروهایی را که برای مدت طولانی روشن نمی کنید، به احتمال زیاد باتری خالی می کنند. همچنین اگر برای مدت طولانی قصد استفاده از خودرو را ندارید، هر هفته یکبار به مدت یک دقیقه خودرو را روشن کنید. این کار باعث می شود تا واشرها و شیلنگ ها دچار خشکی نشوند و عمر خودرو افزایش یابد.

تعویض فیلتر هوا

تعویض فیلتر هوا

صافی با فلیتر هوا در مسیر هوای ورودی به موتور قرار داشته و وظیفه آن  ممانعت از ورود گرد و غبار و دیگر ذرات معلق به داخل موتور و فضای احتراق می باشد. بنابراین فیلتر هوا نقش مهمی در انجام صحیح فرایند احتراق خواهد داشت. ورود هرگونه ذرات غیر از هوا و سوخت, علاوه بر آنکه باعث آسیب رسی به اجزای داخلی موتور می گردد، راندمان کاری موتور را کاهش داده و مصرف سوخت و در نتیجه میزان آلایندگی ها را نیز افزایش خواهد داد. معمولا فیلتر هوا پس از 5000 کیلومتر کارکرد باید تعویض شود.

ایست کامل و سپس دنده معکوس

اگر در حال رانندگی هستید و قصد دارید به سمت عقب حرکت کنید، حتما خودرو را به طور کامل متوقف کنید و سپس دنده را در حالت دنده عقب قرار دهید. اگر در زمانی که خودرو به سمت جلو حرکت می کند، دنده معکوس بگیرید، جعبه گیربکس خودروی شما آسیب جدی می بیند.

افزایش طول عمر خودرو با بررسی تایرها و تنظیم باد

بررسی تایرها و تنظیم باد

چرخ ها یا تایرهای خودروی خود را همیشه چک کنید. حتما یک تایر زاپاس سالم داشته باشید. شما نمی دانید چه زمانی به آن نیاز خواهید داشت. از بین رفتن عاج و برجستگی لاستیک خودرو شما منجر به ترکیدن ناگهانی لاستیک و تصادفات سنگینی می شود. همچنین به جلوبندی خودرو فشار زیادی وارد می شود. پس حتما از سلامت تایرها و تنظیم باد آنها اطمینان داشته باشید.

حمل بار بیش از ظرفیت خودرو

در صورتی که بار بیش از حد استاندارد همراه خودروی خود حمل کنید، باعث می شوید تا خودروی شما مصرف سوخت بیشتر داشته باشد و به موتور آن فشار وارد شود و در دراز مدت باعث کاهش عمر خودرو می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *