پاسخگویی همه روزه از ۸تا۲۴

پاسخگویی همه روزه از ۸تا۲۲

همین حالا تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۲۶۹۷۵۴

پاسخگویی همه روزه از ساعت۸تا۲۴

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

همین حالا تماس بگیرید

۰۲۱-۲۸۴۲۷۱۸۰

پاسخگویی همه روزه از ساعت۸تا۲۲

اتاق رنگ یا اتاق نور دقیقا چیست؟

اتاق رنگ یا اتاق نور دقیقا چیست؟ خودرو سازان برای رنگ کردن بدنه خودرو با بهترین کیفیت نیاز به فضایی دارند که کاملا ایزوله باشد و پخش رنگ در آن به وجود نیاید. اتاق رنگ یا اتاق نور خودرو، یک فضای کاملا ایزوله و طراحی شده جهت رنگ کردن بدنه خودرو است. در این فضا ذرات معلق یا پاشیده شده دور می ‌شوند و همین مسئله باعث می ‌شود که پارامتر های خارجی محیط هیچ گونه تاثیر اضافی بر روی بدنه یا قطعات فلزی خودرو نگذارند.

همچنین نمی ‌توان این اتاق را از جنس چوب یا پلاستیک ساخت زیرا در فضایی از این جنس امکان رنگ کردن خودرو به طور کامل امکان پذیر نیست.

اتاق رنگ یا اتاق نور

اگر بخواهیم در یک جمله اتاق رنگ یا اتاق نور خودرو را تعریف کنیم؛ باید بگوییم که یک فضای کاری ایزوله شده برای تسریع فرآیند رنگ کردن اجسام فلزی یا خودرو است. معمولا از این اتاق بیشتر جهت رنگ کردن انواع خودرو استفاده می ‌شود و همچنین به غیر از اینکه فرآیند رنگ کردن سطوح فلزی را تسریع می ‌کند؛ مزایای دیگری نیز دارد.

در اتاقِ رنگ، در کوتاه ترین زمان ممکن رنگ ها کاملا یکنواخت بر سطح فلزی قرار می ‌گیرند و هیچ گونه برآمدگی یا ناهماهنگی بر روی سطح ایجاد نمی‌ شود.اگر از اتاق رنگ استفاده کنیم متوجه خواهیم شد که بعد از خشک شدن رنگ روی سطح به هیچ وجه رنگ روی آن دچار شکستگی یا تَرَک نمی‌شود. همچنین این سبک از رنگ کردن سطوح فلزی باعث می ‌شود که این سطوح جلا و شفافیت چشمگیری داشته باشند.

از طرفی یکی دیگر از مزیت هایی که اتاق های رنگ دارند، این است که نگه داری از اسپری های صنعتی رنگ در این فضا، عمر و سلامت این تجهیزات را افزایش می‌ دهد. زیرا در صورتی که در جایی غیر از چنین فضایی نگه داری شوند دچار انفجار یا آتش سوزی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: مرکز تشخیص رنگ خودرو

مکانیزم کاری اتاق رنگ

مطابق توضیحاتی که ارائه کردیم اتاق های رنگ دارای فضایی کاملا استریلیزه هستند که اجازه اضافه شدن ترکیبات خارجی و پارامتر های اجازی به سطوح رنگ شده را نمی ‌دهند. در این اتاق ها که معمولا از جنس ورق گالوانیزه هستند یک سطح فلزی یا بدنه خودرو جهت رنگ آمیزی قرار داده می ‌شود و با پاشش رنگ و پخش رنگ بر روی تمام سطح مرحله ابتدایی به پایان می ‌رسد.

سپس نوبت خشک شدن یا پخت رنگ می ‌رسد که در این مرحله هوای تازه از طریق دمپر هوا وارد فضا می ‌شود و با ۹۰ درصد هوای گرم جهت خشک شدن رنگ سطح و بدنه ترکیب می ‌شود. در آخر رنگ به صورت کاملا شفاف بر روی سطح قرار می‌ گیرد.

اتاق رنگ یا اتاق نور دقیقا چیست؟

عوض کردن رنگ خودرو در اتاق رنگ

اگر می ‌خواهید رنگ خودروی خود را تغییر دهید یا رنگ فعلی خودرو شما به هر دلیلی از بین رفته است؛ می توانید با طی کردن یک سری از مراحل قانونی و تایید اصالت خودرو توسط کارشناسان نیروی انتظامی و ارائه مدارک شخصی و مدارک خودرو به مراکز تعویض پلاک اجازه انجام این کار را بگیرید و رنگ خودرو خود را تعویض کنید. اگر نمی ‌دانید که برای تعویض رنگ خودروی خود به کجا مراجعه کنید یا اینکه به دنبال یک اتاق رنگ استاندارد هستید؛ می ‌توانید از کارشناسان تابش خودرو راهنمایی دریافت کنید.

هزینه استفاده از اتاق رنگ

هزینه استفاده از خدمات اتاق رنگ در مراکز مختلف می ‌تواند تفاوت داشته باشد. اما اگر می‌ خواهید در یک مجموعه مطمئن و با قیمت مناسب این کار را انجام دهید، پیش از اقدام به نوبت گیری باید پرس و جو کنید. البته جهت انجام خدمات رنگ خودرو می توانید به مجموعه تابش خودرو نیز مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: سایت قیمت خودرو

اتاق رنگ یا اتاق نور دقیقا چیست؟

کلام آخر

همان طور که توضیح دادیم، اتاق های رنگ جهت انجام خدمات رنگ آمیزی سطوح فلزی و بدنه خودرو ایجاد شده اند که در تمام کارخانه های سازنده خودرو و یا دیگر مراکز مرتبط از همین اتاق ها استفاده می‌ شود. البته اگر شما قصد تعویض رنگ خودرو به طور کامل را دارید؛ پیش از اقدام به تعویض رنگ خودرو باید یک سری اقدامات قانونی انجام بدهید.

همچنین هزینه انجام خدمات رنگ خودرو ممکن است در مجموعه های مختلف اتاق رنگ یا اتاق نور متفاوت باشد و البته کیفیت انجام این کار نیز اهمیت بالایی دارد و برای اطمینان از کیفیت نهایی کار میتوانید از کارشناسان تابش خودرو کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *