پاسخگویی همه روزه از ۸تا۲۴

پاسخگویی همه روزه از ۸تا۲۲

همین حالا تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۲۶۹۷۵۴

پاسخگویی همه روزه از ساعت۸تا۲۴

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

همین حالا تماس بگیرید

۰۲۱-۲۸۴۲۷۱۸۰

پاسخگویی همه روزه از ساعت۸تا۲۲

نکاتی برای نگهداری خودرو در زمستان

زمستان آزمون استقامت رانندگان و وسایل نقلیه آنهاست. گاهی اوقات درب خود یخ می زند یا باتری از کار می افتد. در سایر مواقع رطوبت در داخل جمع شده و یا باید از یخ زدگی در پنجره ها استفاده شود و این قبل از آن است که حتی در جاده سوار شوید و مجبور شوید با برف و یخ لغزنده کنار بیایید. در ادامه نکاتی برای نگهداری خودرو در زمستان آورده شده است تا کار شما را در فصل زمستان راحت تر کند.

با برخی اقدامات پیشگیرانه می توان از بسیاری از مشکلاتی که فصل زمستان برای اتومبیل ها به همراه دارد جلوگیری کرد.

یک نکته مهم این است که منتظر نمانید تا اولین دانه های برف را ببینید بعد به فکر انجام اقداماتی برای نگهداری خودرو در زمستان بیفتید زیرا این کار اغلب خیلی دیر است. زمان ایده آل برای آماده سازی ماشین برای زمستان اوایل پاییز است.

لاستیک های خود را زودتر عوض کنید

لاستیک های زمستانی به شدت فاصله ترمز را کاهش می دهند و رانندگی در جاده های زمستانی را بسیار ایمن تر می کنند. لاستیک های زمستانی به لطف آج مخصوصی که دارند نسبت به لاستیک های تابستانی یا تمام فصلی به طور قابل توجهی در شرایط برف، گل و یخ چسبندگی بیشتری دارند. لاستیک های زمستانی شیارهای عمیق و گسترده تری دارند که به جاده می چسبند در نتیجه آنها 25 درصد فاصله ترمز کوتاه تر (با سرعت 60 مایل در ساعت) در جاده های پوشیده از برف نسبت به لاستیک های تابستانی دارند.

چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که حتی در جاده های خشک لاستیک های زمستانی در فصل سرما ایمنی بیشتری دارند. دلیل این امر این است که ترکیب لاستیکی مورد استفاده در لاستیک های زمستانی حتی در دمای پایین نیز نرم باقی می ماند. هرچه لاستیک نرمتر باشد بهتر با سطح جاده سازگار می شود و این به شما بهترین کشش ممکن را می دهد که به معنای ایمنی بیشتر است.

در دمای زیر 45 درجه فارنهایت (7 درجه سانتیگراد) لاستیک های زمستانی بسیار بهتر از لاستیک های تابستانی عمل می کنند. به همین دلیل است که وقتی چک زمستانی خود را انجام می دهید باید لاستیک های زمستانی خود را زود نصب کنید و صبر نکنید تا لاستیک های خود را عوض کنید تا اولین برف بریزد.

زنجیر برف را همیشه با خود داشته باشید

حتی بهترین لاستیک های زمستانی نیز محدودیت دارند، مخصوصاً اگر جاده شیب دار باشد و برف یا یخ روی آن باشد. بنابراین اگر در تپه ها زندگی می کنید یا در کوهستان اسکی می کنید مطمئن شوید که در صندوق عقب زنجیر چرخ دارید.

زنجیر چرخ با کیفیت بالا باعث جذب بهتر شما بر روی برف و یخ و بهبود عملکرد می شود. همچنین نصب آن ها نیز آسان است. قبل از اینکه به مسافرت بروید باید آن ها را نصب و پیاده کنید زیرا اگر در یک موقعیت جدی قرار بگیرید و انگشتانتان سرد باشد بسیار راحت تر خواهد بود. مطمئن شوید که اندازه مناسب زنجیر برف را برای لاستیک های خود نیز خریداری کرده اید.

ضد یخ خود را پر کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای نگهداری خودرو در زمستان استفاده از ضد یخ مناسب است. همواره بررسی کنید که ضد یخ کافی در خنک کننده موتور وجود دارد یا خیر. اگر یخ بزند ممکن است در نهایت به موتور خود آسیب برسانید. به طور معمول پارکینگ شما در هنگام بازرسی بررسی می کند که آیا ضد یخ کافی در خنک کننده وجود دارد. اما اگر به عنوان مثال آب به آن اضافه کرده اید باید ضد یخ بیشتری اضافه کنید. برای اینکه بدانید به اندازه کافی ضد یخ در مخزن مایع خنک کننده خود باید آن را در گاراژ یا پمپ بنزین بررسی کنید. ضد یخ باید تا منفی 13 درجه فارنهایت (منهای 25 درجه سانتیگراد) کار کند. شما همچنین باید از ضد یخ مناسب موتور خود استفاده کنید.

مایع شیشه پاک کن شیشه جلو را بررسی کنید. اگر یخ بزند ممکن است در معرض دید کم خطر قرار بگیرید. نمک جاده ای که روی شیشه جلوی شما خشک می شود می تواند دید شما را کاملاً مبهم کند. به همین دلیل است که باید مقدار کافی ضد یخ را در مایع برف پاک کن خود قرار دهید تا شلنگ ها و نازل ها یخ نزنند. برخی از مایعات برف پاک کن زمستانی از قبل حاوی ضد یخ هستند.

اگر نیاز به یک مرکز مطمئن برای کارشناسی خودرو نیاز دارید می توانید به تابش خودرو سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *