پاسخگویی همه روزه از ۸تا۲۴

پاسخگویی همه روزه از ۸تا۲۲

همین حالا تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۲۶۹۷۵۴

پاسخگویی همه روزه از ساعت۸تا۲۴

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

همین حالا تماس بگیرید

۰۲۱-۲۸۴۲۷۱۸۰

پاسخگویی همه روزه از ساعت۸تا۲۲

نقد و بررسی نیسان ماکسیمای 2019 – خودروی چهار در اسپرت

نقد و بررسی نیسان ماکسیمای 2019 – خودروی چهار در اسپرت – نیسان ماکسیما برای ایرانی ها یکی از محبوب ترین سدان های سایز بزرگ محسوب می شود و نمونه های دست دوم و حتی مدل های پایین آن با کارکردی گاها بیش از 350 هزار کیلومتر، طرفداران بسیاری دارد. این خودرو اگرچه در بازار ایران پیش قراول خودروهای لوکس دهه 80 بوده اما “چهار در اسپرت” عبارتی است که نیسان سال هاست برای این سدان های خود به کار می برد.در این مقاله به نقد و بررسی این خودرو می پردازیم. با تابش خودرو همراه باشید.

نیسان ماکسیمای 2019

نقد و بررسی تغییرات در نیسان ماکسیما 2019

آنها به تازگی مدل جدیدی از نسل هشتم این “چهار در اسپرت” را معرفی کرده اند که در آن تغییراتی نسبت به قبل دیده میشود. ماکسیمای جدید مانند گذشته بسته به سطح تجهیزات در تریم های مختلف S, SV, SL, SR و Platinum عرضه می گردد و اتومبیل به صورت استاندارد مجهز به موتور 3.5 لیتر شش سیلندری است که نیرویش از طریق یک گیربکس CVT و انحصاری و پیشرفته نیسان به اکسل جلو منتقل می شود. اما آشکار ترین تغییر در خودرو به چهره جدیدی برمیگردد که شامل بازطراحی جلوپنجره و بهره گیری از چراغ های LED است. در عقب نیز از اگزوزهای دوبل و در تریم SR از اسپویلر جدیدی استفاده شده است. علاوه بر این برای نسخه 2019 یک رنگ جدید قرمز – طلایی Chromaflair هم قابل سفارش است که تداعی کننده غروب آفتاب است.

نقد و بررسی نقاط ضعف و نقات قوت در نیسان ماکسیما 2019

بهبود ایمنی خودرو هنگام رانندگی با ماکسیمای 2019

تکنولوژی ماکسیمای جدید بر اساس تقویت ایمنی طراحی شده و به صورت استاندارد در مدل پلاتینیوم و به گونه سفارشی در تریم SR شاهد مجموعه ای از سامانه های کمک راننده هستیم که ترمز خودکار اضطراری با تشخیص عابران پیاده ، هشدار فاصله از عقب، هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور، چراغ های هوشمند و ترمز اتوماتیک عقب را شامل می شود. مجموعه ای از امکانات که هرچند بیشتر آنها در نسخه 2018 هم منتشر شده بود. اما اضافه کردن سامانه تشخیص نشانه های ترافیکی ، هشدار درب عقب و همچنین یک سیستم هشدار دهنده هوشمند رفتار راننده به این فهرست، نشان می دهد که نیسان در جهت ارائه خدمات ایمنی تا چه حد مصمم است. در سیستم هشدار دهنده رفتار راننده، وضعیت وی رصد شده و در صورت خواب آلودگی یا پریشان بودن، هشدارهای لازم برای افزایش سطح هوشیاری داده می شود.

نقد و بررسی نقاط ضعف و نقات قوت در نیسان ماکسیما 2019

نقد و بررسی اتاق خودرو و سیستم سرگرمی نیسان ماکسیمای 2019

تمام سیستم های یاد شده ماکسیما مجهز به سیستم اطلاعاتی سرگرمی موسوم به NissanConnect با یک نمایشگر لمسی 8 اینچی هستند که البته از طریق کنسول مرکزی نیز قابل کنترل بوده و قابلیت تطبیق با Apple CarPlay و Android Auto را دارد. گذشته از این پورت USB-Type-C سریع شارژ و معمولی Type-As به طور استاندارد برای سرنشینان جلو و به صورت سفارشی برای سرنشینان عقب قابل دسترسی است. فضای داخل کابین در مدل 2019 تغییر چندانی ندارد و تریم برخی از مدل ها پارچه ای و برخی دیگر چرمی است. در واقع فضای داخلی مدل 2019 همانی است که به هنگام معرفی نسل هشتم در 2015 دیده اید و این یعنی که متریال داخل کابین با توجه به قیمت خودرو خوب است اما عالی نیست.

نقد و بررسی اتاق خودرو و سیستم سرگرمی نیسان ماکسیمای 2019

نقد و بررسی موتور نیسان ماکسیما 2019 و سیستم گیربکس CVT

این همان چیزی است که در داینامیک رانندگی کردن خودرو نیز احساس می شود. موتور 3.5 لیتری V6 ماکسیما دقیقا همانی است که در کراس اوور مورانو هم دیده می شود. با این تفاوت که قدرت آن با اعمال تغییراتی به 300 اسب بخار و گشتاورش به 353 نیوتن متر رسیده است. میزانی خوب و قابل توجه از قدرت آن هم برای یک سدان چهار درب، که هرچند نقطه قوت این خودرو به حساب می آید، اما بهره گیری از یک گیربکس کسل کننده CVT این نقطه مثبت را کم رنگ میسازد. در واقع با اینکه همه نیسان را پیشرو و صاحب فن در تولید و استفاده از گیربکس های CVT می دانند، اما متاسفانه در ماکسیمای جدید هماهنگی بین موتور قدرتمند 300 اسبی و گیربکس CVT دیده نمی شود. این ضعف به ویژه زمانی ملموس تر می شود که به فکر رانندگی اسپرت با این ماکسیمای قدرتمند بیفتید! در چنین حالتی از رانندگی گیربکس CVT ماکسیما کاملا تنبل و مشکل دار نشان میدهد و به نظر میرسد که اگر نیسان همچنان بر عبارت “چهار در اسپرت” تاکید دارد، لازم است یک بازنگری اساسی در فناوری و ساخت گیربکس صورت دهد و از اصرار بیش از حد به استفاده از گیربکس های CVT خودداری کند.

اما از سوی دیگر CVT به مصرف سوخت اقتصادی کمک می کند. تا جایی که ثبت مصرف 9.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر ماکسیما را مابین رقبایی چون دوج شارژر، کیا استینگر و لکسس ES قرار می دهد. هنگامی که رانندگی در حالت اسپرت را انتخاب می کنید، تنظیماتی از قبیل دریچه سوخت، زمان تعویض دنده ها و ارتفاع تعلیق تغییر میابد. اما در عمل به واسطه همان گیربکس CVT تغییر چندانی را مشاهده نمی کنید.

نقد و بررسی موتور نیسان ماکسیمای 2019 و سیستم گیربکس CVT

شیفترهای تعویض پدال

شیفترهای تعویض پدال نیز اگرچه کنترل بیشتری را موجب می شوند، اما حقیقتا هیچ کمک خاصی به رانندگی نمی کند. هنگام رانندگی با حالت اسپرت با یک تعلیق نسبتا سفت تر مواجه هستیم. اما حتی در این حالت، حرکات پاندولی بدن بسیار زیاد است و ماشین در هنگام چرخش سریع، به سمت خارج می رود. ماکسیمای جدید قیمتی معادل 34 هزار دلار دارد و از آنجا که این روزها سگمنت سدان های لوکس، از فروش بسیار بالایی برخودرار نیستند، نمی توان به ماکسیمای جدید به دلیل اضافه نکردن کیت یا انجام تغییرات اساسی، ایراد چندانی گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *