ساعت کاری از 7:30 الی 20:30

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

همین حالا تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۲۶۹۷۵۴

ساعت کاری از از 7:30 الی 20:30

علت اصلی لاستیک سابی در خودروها چه می باشد؟

یکی از اجزاء مهم و اساسی خودرو لاستیک های آن محسوب می شود که اگر به وضعیت آنها رسیدگی نشود خودرو دچار لاستیک سابی می شود. اجزاء تشکیل دهنده خودرو مانند اجزاء بدن انسان به هم پیوسته است. مثل موتور ماشین که قلب تپنده آن محسوب می شود. چرخ های خودرو نیز یکی از محوری ترین اجزاء خودرو هستند که حتما به صورت منظم و دوره ای بایستی چک شود. در ادامه و در مقاله پیش رو از تابش خودرو توضیحاتی در مورد مشکل لاستیک سابی در خودروها و علت های این مشکل خواهیم داد. جهت کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با خرید خودرو و شرایط رانندگی در مواقع سخت و کارشناسی خودرو با متخصصان ما در ارتباط باشید.

علل لاستیک سابی خودروها

از متداول ترین ایرادات در بیشتر خودرو های مدل پایین به هم خوردن زاویه های تنظیم به مرور زمان و یا به هنگام انجام تعمیرات توسط تعمیرکاران غیر مجرب هنگام تعمیر جلوبندی ماشین و تعویض سیبک ها یا فنربندی خودرو می باشد. بسیاری از تعمیر کاران با اصطلاحات کمبر و کیتر و تواین تواوت آشنایی ندارند و تا به حال این عبارات را نشنیده اند. بخش عمده هندلینگ (خوش دستی ماشین) مربوط به مسائل فنی و طراحی خودرو و بخشی دیگر مربوط به میزان بودن تنظیم های خودرو است. رانندگی به مراتب در خودرویی که تنظیم باشد لذت بخش تر و راحت تر خواهد بود.

 فرمان ماشین در حین حرکت و یا در حالی که آن را رها کنیم نباید به چپ و راست منحرف شود. لرزش فرمان، به هم خوردن تنظیم فرمان یا گیجی فرمان علل زیادی دارد. علل گوناگونی مانند خرابی و سائیدگی پلوس ها، ایراد در بالانس چرخ ها و یا تنظیم نبودن باد لاستیک ها. تشخیص علت آن بر عهده تعمیرکار است. ساییدگی غیر عادی لاستیک ها نشانه خوبی برای تعویض آن ها است. می تواند هشداری باشد تا متوجه شوید که بخش هایی دیگر خودرو مشکل دارند. از جمله فرمان، جلوبندی و فنربندی آن نیز دچار مشکل شده اند.

بیشتر بخوانید: نکات رانندگی در جاده ها و هوای بارانی

انواع لاستیک سابی خودرو و علل آن

در این بخش مدل های مختلف را با دلایل بررسی می کنیم. لاستیک سابی خودروها به چه علت است؟ از دلایل لاستیک سابی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لاستیک سابی در خودروها

فرمان خودرو

اگر خودرو شما به هنگام رانندگی مخصوصا زمانی که فرمان آن را رها کرده، به یک سمت کشیده می شود باید اقداماتی انجام داد. ابتدا باید میزان بودن باد لاستیک ها را چک کنید. اگر باد لاستیک ها تنظیم بودند مشکل جای دیگری است. شاید مشکل در نامیزان بودن میل فرمان یا تنظیم نبودن فرمان درست در مرکز است. یا این که زاویه کمبر  و کستر درست نباشد. در صورتی که فرمان به سختی می پیچد و بیش از اندازه بازی دارد باید مارپیچ فرمان و قطعات داخلی جعبه فرمان را چک کنید.

فنر بندی

فنر بندی خودرو متشکل از اجزای بسیاری می باشد. پس لازم است همراستایی چرخ ها و یاتاقان های آن ها و بوش و میله تعادل و بازو های کنترل فنر و خود فنرها بررسی گردد. اگر قسمتی از فنر ها سائیده یا صدمه دیده باشد باید عوض شود. در غیر این صورت سایر بخش های سیستم فنر بندی و خودرو پیش از موعد دچار فرسودگی و آسیب می شوند.

همراستایی

برای جلوگیری از سائیدگی و اصطکاک و سرخوردن چرخ های خودرو و در نهایت هدایت کردن مناسب و درست خودرو باید چرخ های خودرو هم راستا باشند. این کار باعث کاهش میزان مصرف سوخت و کم شدن فشار بر روی فرمان و سیستم فنربندی می شود.

نکات مهم نگهداری از لاستیک اتومبیل و جلوگیری از لاستیک سابی

چرخ های اتومبیل خود را به طور مرتب چک کنید. برخی از رانندگان اتومبیل را برای رانندگی خریداری می کنند و این اولین اشتباه در نگهداری خودرو می باشد. اولین نکته ای که برای مراقبت از چرخ های خودرو بایستی در نظر گرفته شود این امر است. بررسی منظم تایر های خودرو در طی برنامه ای مشخص. از این رو می توانید میزان کاهش اج لاستیک را به مرور مشاهده کنید. در صورت کاهش اج و صاف شدن لاستیک آن را فورا تعویض کنید تا به مشکلی برخورد نکنید.

سخن آخر

علت اصلی لاستیک سابی در خودروها در این مقاله از تابش خودرو بررسی شده است. لاستیک سابی به مولفه های زیادی بستگی دارد. در این مقاله ما انواع این مشکل را نیز بررسی نموده ایم. در این راستا برای خرید خودرو یا اطلاع از نحوه رانندگی در شرایط سخت و بارانی می توانید با متخصصان تابش خودرو در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.