کارشناسی خودرو تویوتا پریوس هیبرید

کارشناس فنی پریوس

کارشناسی خودرو تویوتا پریوس هیبرید

برای انجام کارشناسی تخصصی و کامل خودرو تویوتا پریوس در هر جای ایران می توانید با کارشناسان تابش خودرو تماس بگیرید. کارشناسان ما پس از درخواست کارشناسی توسط شما، 30 دقیقه بعد به محل مورد نظر برای کارشناسی رنگ و بدنه و بررسی سلامت فنی وآپشن های خودرو اعزام می شوند. کارشناسی خودرو توسط کارشناسان تابش خودرو شامل بررسی رنگ و بدنه، بررسی گیربکس، بررسی موتور، بررسی سیستم تعلیق و فرمان، بررسی تجهیزات الکترونیکی و آپشن های خودرو و بررسی کیلومتر خودرو می باشد که با استفاده از دستگاه های دیاگ و دستگاه دیجیتالی تشخیص رنگ خودرو انجام می شود. پس از انجام مراحل کارشناسی خودرو یک گزارش رسمی با مهر شرکت در محل کارشناسی تقدیم شما می شود و در آخر قیمت دقیق خودرو مورد نظر شما توسط متخصصین تابش خودرو مشخص خواهد شد.

کارشناسی خودرو

تاریخچه

اولین سری تویوتا پریوس که در واقع اولین خودروی هیبرید با تولید زیاد در رزومه  خودروسازی جهان است، در سال ۱۹۹۷ رونمایی شد.این خودرو که تا سال ۲۰۰۳ در خط تولید قرار داشت، در سه سال اول برای بازار ژاپن بود و بعد از آن به کشورهای انگلستان و آمریکا راه یافت و وارد بازار آنان شد. پریوس اولیه در ظاهر و سایز بدنه، بین خودرو کرولا و کمری قرار داشت و با موتوری به قدرت ۷۲ اسب بخار، مصرف سوختی در حدود ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را داشت. در مجموع ۱۲۳ هزار دستگاه خودرو پریوس نسل اول در کارخانه تویوتای ژاپن تولید شد که علاوه بر موفقیت تجاری، جوایز متنوعی در بحث طراحی و فن‌آوری‌های مدرن از بنیادهای مهم جهانی دریافت کرد.

نسل دوم پریوس موفقیت زیادی برای تویوتا بود و طی تولید سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ در ژاپن و ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ در چین، با موتوری ۷۵ و ۱۰۰ اسب بخار، نزدیک به ۱.۲ میلیون دستگاه فروش جهانی دست پیدا کرد. شرکت تویوتا موفقیت پریوس را در نسل سوم، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ با تولید بیش از ۲ میلیون دستگاه ادامه داد که پیشرانه‌هایی به قدرت ۱۰۰ اسب بخار با مصرف ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و ۱۳۶ اسب بخار (در مدل پرایم) با مصرف سوخت ۲.۵ لیتر در صد کیلومتر را داشت.

مدلی از تویوتا پریوس که هم‌اکنون به بازار کشورمان وارد شده است، نسل چهارم این خودرو محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۵ تولید شده و همچنان در سطح جهانی و خصوصا در آمریکا فروش زیادی دارد. پریوس جدید با فروش سالیانه‌ی ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال، فقط در ژاپن تولید می‌شود و نسبت به مدل‌های قبل از خود کاملا در ظاهر و مشخصات فنی بهبود یافته است.

طراحی ظاهری تویوتا پریوس

درباره‌ی ظاهر پریوس نمی‌توان برای عموم مردم از واژه‌ی زیبا استفاده کرد، بهتر است بگوییم این خودرو خاص و متفاوت طراحی شده است تا جلب توجه افراد خاص را جلب کند. چراغ‌های جلو با زاویه های بسیار تیز و برش‌های شدید، تا نزدیک ستون اول خودرو آمده است. حالت تیز روی سپر در قسمت مجرای هوا، حالتی متقارن با چراغ‌ها دارد که با خطوط حجم‌دهنده همراه است و می‌توان گفت کمبود جلوپنجره‌ی مستقل را جبران کرده است. در نمای جانبی، کوچک بودن رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچ، مقداری بد به نظر می رسد؛ اما خط زیبایی که از روی درب عقب تا انتهای خودرو و محل زاویه‌ی چراغ‌های عقب کشیده شده، زیبایی و حجم خاصی به این خودرو داده است. با استفاده از رنگ مشکی روی ستون آخر، سقف پریوس که نسبت به نسخه های قبل نزدیک به ۱۷ سانتیمتر ارتفاع بیشتر دارد، حالتی معلق و جذاب گرفته که در نوع خود می تواند هر کسی را جذب کند.

در بخش عقب با چراغ‌هایی مواجه هستیم که به جای حالت افقی (که در عموم خودروها وجود دارد)، به‌صورت عمودی این چراغ ها طراحی شده است تا در این قسمت هم تویوتا پریوس حالتی سه بعدی و فضایی شکل داشته باشد. قسمت زیادی از عقب پریوس را قطعات پلاستیک سیاه رنگی تشکیل می‌دهند که روی درب صندوق و زیر سپر را فرا گرفته‌اند و مسلما در کاهش وزن و هزینه تولید این خودرو مؤثر هستند.

طراحی پریوس صرفا در ظاهر، جذاب و جالب بسیاری از مردم به خصوص ایران نیست، این خودرو در تونل باد و آزمایش های آیرودینامیک نیز نمره خوبی کسب کرده است. حالت چراغ‌ها، همراه با سپر جلو و فرم بدنه، به خوبی هوا را می‌شکافد و هدایت‌ می‌کند. طراحی آینه بغل و حتی چراغ عقب، هماهنگ با محاسبات دقیق آیرودینامیک انجام گرفته است. تا مقاومت این خودرو در برابر هوا کم شود و مصرف سوخت آن، همراه با صدای احتمالی خودرو در سرعت‌های مختلف و در مواجه با تندبادها، کاهش یابد.

طراحی داخلی کابین تویوتا پریوس

تشخیص رنگ پریوس

در فضای داخلی به‌محض مشاهده کابین، قسمت خالی بالای فرمان و نبود نشان‌دهنده‌های دور موتور و سرعت، گیج‌کننده به نظر می رسد. به هر حال خودرویی با طراحی خاص و منحصر به فرد بدنه، باید در کابین هم خاص و مدرن باشد. جابجایی نشانگر‌هایِ وضعیت خودرو منجر به افزایش دید راننده به جاده شده است و البته همه‌ی سرنشینان خودرو نیز به‌راحتی می‌توانند اطلاعات فنی این خودرو را از نمایشگر باریک بالای داشبورد ببینند. از دیگر تجهیزات خاص داخل پریوس، محل قرار گرفتن دسته‌دنده است که زیر نمایشگر و در وسط داشبورد جای گرفته و عملکرد دسته دنده هم مشابه دیگر خودروها نیست.

در مقایسه با مدل قبلی پریوس، این نسخه جادارتر و بزرگتر است. ارتفاع سقف افزایش یافته و افراد قدبلند راحتی بیشتری در داخل این خودرو خواهند داشت. محل نشستن راننده نسبت به خودرویی مثل تویوتا کرولا، پایین‌تر است و این موضوع می‌تواند بر کیفیت رانندگی افراد تأثیر بگذارد. باتری‌های پریوس زیر صندلی‌های عقب هستند؛ در حالی که باک سوخت و بخشی از شارژر الکتریکی هم زیر همین صندلی‌ها جای گرفته، اما فضای نسبتا خوب و راحتی برای سرنشینان عقب خودرو فراهم شده است.

تجهیزات رفاهی تویوتا پریوس

نمایشگر بالای داشبورد، ۴.۲ اینچ و نمایشگر میانی در دو نوع ۶.۱ اینچ استاندارد و ۷ اینچ سفارشی شرکت تویوتا طراحی شده است که مدلی که به کشورمان وارد شده دارای نمونه‌‌ی بزرگ‌تر است. ۶ کلید اصلی کنترل این نمایشگر هم لمسی هستند که با روشن شدن خودرو به رنگ آبی در می آیند.

پریوس دارای فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو (Head-Up Display) است که معمولا در خودروهای گران‌قیمت آلمانی این آپشن را دیده ایم. فرمان و صندلی‌ها چرم هستند که می‌توانند با گرم‌کن سفارش داده شوند. صندلی‌های جلوی این خوردو نیز برقی هستند و دارای تنظیمات گودی کمر می باشند. رینگ اسپرت ۱۷ اینچی هم علاوه بر سایز استاندارد ۱۵ اینچ، قابل سفارش است که در مدلی که به ایران واردشده وجود دارد.

این خودرو مجهز به استارت دکمه ای است و آینه های جانبی هم برقی هستند. از دیگر آپشن‌های مهم پریوس می‌توان به سیستم صوتی پرقدرت ۴۳۲ وات ساخت JBL آمریکا اشاره کرد که با مانیتور ۷ اینچ، ۶ اسپیکر، ساب‌ووفر و سیستم ناوبری ماهواره‌ای، جزو امکانات داخل خودرو هستند.

مشخصات فنی تویوتا پریوس

موتور:                                4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور:                         1798 سی سی

تنفس موتور:                       تنفس طبیعی

انتقال نیرو:                                     دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت:                                  121 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور:                     142 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه

جعبه دنده:                           e-CVT

شتاب0تا100                        10.6 ثانیه

حداکثر سرعت:                     180 کیلومتر در ساعت

وزن:                                  1450 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر):                                4540 طول - 1760 عرض - 1490 ارتفاع

فاصله بین دو محور:                           2700 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر:                  - لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر:   - لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی:          3.6 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک:                                        43 لیتر

استاندارد آلایندگی:                یورو 6

میزان تولید CO2:                            76 گرم در هر کیلومتر

برای مشاهده خدمات روی این لینک کلیک کنید: خدمات شرکت تابش خودرو