کارشناسی خودرو تویوتا پرادو چهار درب

کارشناسی پرادو

کارشناسی خودرو تویوتا پرادو

شما میتوانید برای انجام کارشناسی خودروی تویوتا پرادو در هر جا که شما حضور داشته باشید با کارشناسان شرکت تابش خودرو تماس بگیرید. کارشناسان ما پس از تماس شما، حدود ۳۰دقیقه بعد به محل کارشناسی خودرو برای تست و بررسی سلامت خودرو اعزام می شوند. کارشناسی خودرو توسطشرکت تابش خودرو شامل بررسی رنگ و بدنه، بررسی گیربکس، بررسی موتور، بررسی سیستم تعلیق و فرمان و ترمز، بررسی تجهیزات الکترونیکی و آپشن های خودرو و تشخیص کارکرد واقعی خودرو که با استفاده از دستگاه های تخصصی شامل دستگاه تست دیجیتالی رنگ و دستگاه دیاگ و غیره می باشد. پس از اتمام کارشناسی خودرو، یک گزارش از وضعیت کلی خودرو دریافت خواهید کرد.با کارشناسی خودرو تابش خودرو مطمئن خرید کنید.

کارشناسی خودرو

پرادو که یک خودروی SUV شهری می باشد که تولید شرکت تویوتا ژاپن است و در اندازه متوسط چهارچرخ متحرک با موتورهای هشت سیلندر و شش سیلندر به بازار عرضه می‌شوند.

پرادو بر اساس نمونه تویوتا J120 تولید شده است و نسخه های قبلی نیز بر اساس نمونه J70.J90 ساخته شده بودند. تمام پرادوها دارای سیستم تعلیق مستقل جلو هستند.
تویوتا پرادو در سه مدل GX، GXL (این مدل وارد بازار ایران نشد) و VX وارد بازار شده است که دارای موتورهای چهار لیتری و شش لیتری بنزینی و یک موتور دیزل سه لیتری است. این خودرو در بعضی از کشورهای اروپایی به عنوان ون‌های اقتصادی با فاصله محوری کوتاه‌تر به منظور باربری استفاده می شود

نسل اول تویوتا پرادو

نسل اول پرادو که با عنوان SUV شهری در سال ۱۹۸۴ تولید گردید با نام لندکروز و لندکروز۲ استفاده میشد، بدنه کوتاهتر و سقف کروکی و ثابت از خصوصیات آن بود. لندکروز در دو مدل موتور بنزینی ۲۳۶۶ سی‌سی‌ و ۲۴۶۶ سی‌سی و یک موتور دو لیتری دیزل ساخته شد. گیربکس و موتور این خودرو با ۴RUNNER یکسان بود و در کارخانه هینو که کار ساخت خودروهای نیمه سنگین را انجام می‌داد، ساخته شد. درماه آپریل ۱۹۹۰ تغییرات در لندکروز انجام شد که بخش عمده‌ای از آن مربوط به طراحی جلو پنجره و درب موتور بود، در این تغییرات چراغ‌های جلو به ضورت چهارگوش درآمد.
در این زمان نام پرادو برای برای این خودرو ثبت گردید ولی در دوره قبل با نام آن باندرا بود. پرادو در واقع مکملی از لندکروز است که به عنوان یک خودروی SUV شهری استفاده می شود . در این نسل مدل‌های هیبریدی پرادو نیز تولید گردیده است، که علاوه بر استفاده از موتور الکتریکی از موتور بنزینی نیز استفاده می‌ کند. این مدل از تویوتا پرادو دارای فنربندی قابل تنظیم است که با استفاده از یک دکمه سفتی کمک فنر به حالت نرم‌تر یا سفت تر درمی‌آمد. در این نسل موتورهای ۴/۲، ۷/۲، ۸/۲ و ۳ لیتری با سیستم تعلیق و ترمزهای پیشرفته تر وارد بازار شده است.

نسل دوم تویوتا پرادو (سال‌های۱۹۹۰ تا ۲۰۰۲)

در ماه می سال ۱۹۹۶ دیگر از نمونه سری ۷۰ که کوچک‌تر بود مورد استفاده نشد و بجای آن از نمونه سری ۹۰ که بزرگ‌تر بود مورد استفاده قرار گرفت. فنربندی این مدل شباهت با خودرو تویوتا کرولا و هایلوکس بود. نسل دوم به صورت استاندارد به ترمز ABS مجهز شده است و دارای صفحه نمایش به صورت می باشد. در ادامه تغییرات، این نسل در سال ۱۹۹۹ چراغ های مه شکن روی سپرها نصب شد و سال ۲۰۰۰ موتور سه لیتری دیزل را در این خودروها قرار داده شد. مدل‌های هشت نفره این خودرو نیز با نام TX به بازار عرضه شد. از جمله امکانات استانداردی که روی پرادوها نصب می‌شدند می‌توان به پنل چوبی، آینه شیشه عقب، ریل سقفی و زیر آرنجی اشاره کرد. در سال ۲۰۰۲ مدل سری ۹۰ جای خود را به سری ۱۲۰ داد.

نسل سوم تویوتا پرادو (سال‌های ۲۰۰۲ به بعد)

از سال ۲۰۰۲ به بعد پرادو بر روی نمونه سری ۱۲۰ تولید می‌شود و به عنوان یک خودروی SUV لوکس شناخته می‌شد. نسل سوم پرادو اولین بار در اروپا با موتور چهار لیتری، V6به بازار عرضه شد. از آنجا که پرادو یک SUV لوکس بود آمار سرقت بالایی داشت به همین دلیل ایموبلایزر به صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب گردید. این خودرو با موتور توربودیزل نیز عرضه می‌شود که ۱۳۱ اسب‌بخار قدرت دارد و بدون توربودیزل هم ۹۵ اسب‌بخار قدرت دارد. سری ۱۲۰ از سیستم تعلیق مشابه با هایلوکس، Fjcruiser و ۴Tunner استفاده می‌کند. یک SUV مشابه پرادو هم در چین ساخته می‌شود که Dadi shuttel نام دارد و ظاهری شبیه پرادو دارد، اما در عین حال طراحی ظاهری و داخلی کاملا متفاوتی دارد.
پس از قطع واردات خودرو به کشور در اوایل دهه ۷۰ شمسی، خودروهای داخلی شاسی‌بلند از جمله پاترول جزو خودروهای خوب بازار شدند. اما پس از آن، تولید پاترول به علت مصرف بالای سوخت کم شد و واردات خودرو نیز دوباره از سر گرفته شد، در این میان تویوتا توانست با محصول پرادوی خود بازار پاترول‌سواران را به دست آورد، چرا که خاطره تویوتا لندکروز در ذهن‌ها باقی مانده بود.

تجهیزات تویوتا پرادو

تشخیص رنگ پرادو

پرادو با دو نوع موتور چهار سیلندر ۲۷۰۰ سی‌سی و شش سیلندر ۴۰۰۰ سی‌سی به بازار ایران وارد شد. نمونه چهار سیلندر دارای گیربکس اتوماتیک چهار سرعته و حداکثر توان ۱۶۰ اسب‌بخار در ۵۲۰۰ دور می باشد، این مدل که با دو نوع سه‌در و پنج‌در به بازار عرضه می‌شود GX نام دارد و دارای تجهیزاتی مانند کولر اتوماتیک، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم (که در نمونه پنج‌در تلسکوپی می‌باشد) ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمزABS، ریل سقفی، چراغ ترمز سوم، گارد محافظ سپر، رینگ آلومینیومی، تودوزی پارچه‌ای، سیستم دزدگیر ایمبولایزر، سیستم صوتی رادیو سه موج+ کاست+ CD به همراه شش عدد بلندگو، برف پاک‌کن تناوبی جلو و عقب، آینه بغل برقی کرمی جمع‌شو، چراغ‌مه‌شکن‌ جلو، آنتن برقی، رکاب بغل، زاپاس بند عقب دارای کلید، خط‌کشی بدنه، گرمکن صندلی راننده و گرمکن صندلی سرنشین، سنسور پارک عقب( چهار عدد)، تنظیم‌کننده نور چراغ جلو، تزیینات داخلی چوبی، صندلی‌های جلو برقی، بال عقب و گرمکن شیشه عقب است و در مدل سفارشی امکانات دیگری همچون تزئینات چوبی پانل جلو، غربیلک فرمان چوبی و چرمی ، بلوتوث و کفپوش طرح جدید نیز جزئی از امکانات این خودرو است.
نمونه شش سیلندر دارای گیربکس اتوماتیک پنج سرعته و موتور ۲۴۰ اسب‌بخار قدرت را در ۵۲۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. این مدل (VX) نیز با دو نوع اتاق تولید می شود. این نسخه علاوه بر امکانات مدل GX دارای امکاناتی از قبیل روکش صندلی چرم، سیستم صوتی رادیو و موج، شش بلندگو، سیستم کروز کنترل و سانروف نیز می‌باشد که در مدل سفارشی فرمان چوبی، روکش لاستیک عقب، تزیین دور چراغ‌های عقب و یخچال نیز عرضه می‌کند.
در مدل های ویژه که مدل فول کامل است امکانات دیگری از قبیل ایربگ راننده، سرنشین جلو، جانبی (ردیف جلو) و پرده‌ای که مجموعا هشت ایربگ می شود، ترمز ABD، شیب‌سنج، قفل دیفرانسیل، صدا گیر موتور و استارتر نیز مجهز می باشد.

برای مشاهده خدمات روی این لینک کلیک کنید: خدمات شرکت تابش خودرو