کارشناسی رنو ساندرو استپ وی

کارشناسی خودرو رنو ساندرو استپ وی

کارشناسی خودرو رنو ساندرو استپ وی

شما می توانید با درخواست کارشناسی تخصصی رنگ،بدنه و فنی خودرو رنو ساندرو یا رنو ساندرو استپ وی خریدی مطمئن داشته باشید.شما در هر جا که حضور داشته باشید می توانید با شرکت تابش خودرو در تماس باشید و کارشناسان تابش خودرو حدود نیم ساعت بعد به محل مورد نظر شما برای کارشناسی خودرو اعزام میشوند. و کارشناسی خودرو شامل تشخیص رنگ و بدنه، بررسی موتور و گیربکس،بررسی سیستم تعلیق و فرمان و ترمز،بررسی تجهیزات الکتریکی و تست همه ی آپشن های خودرو و بررسی کارکرد خودرو می باشد و پس از پایان کارشناسی خودرو ساندرو یک گزارش کارشناسی به صورت رسمی تحویل شما می شود و مراحل کارشناسی خودرو با استفاده از دستگاه دیاگ و دستگاه تشخیص دیجیتالی رنگ و غیره می باشد

مقدمه

رنو ساندرو یکی از بهترین و پرطرفدارترین پلتفرم‌های خودرویی ساخته شده توسط رنو و شریک های آن بوده است. تابه الان خودروهای زیادی بر اساس این پلتفرم ساخته شده و به محبوبیت و فروش بسیاری در بازارهای جهانی و بازار خودرویی ایران دست یافته است. در چند سال اخیر نیز خودروهای رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی از خانواده این پلتفرم وارد بازار کشورمان شده اند که آنها نیز توانسته اند به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند.

خودروی رنو ساندرو با نام B90 شناخته می‌شود و این در حالی است که رنو ساندرو استپ وی با نام B90 CROSS  شناخته شده است.

تفاوت رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی

رنو ساندرو

به طور کلی هر دو خودرو در خانواده خودروی‌های هاچبک شرکت فرانسوی قرار می گیرند. با این حال یکی از نکات جالب توجه درباره رنو ساندرو این است که با وجود هاچبک بودن آن از فضای بار مناسبی دارد

بررسی دقیقتر رنو ساندرو

به طور کلی فضای کابین رنو ساندرو نیز برای سرنشینان جلو و همچنین سرنشنیان عقب به اندازه کافی جادار است و در سفرهای طولانی باعث خستکی سرنشینان نخواهد شد.

امکان غیرفعال کردن ایربگ جلو سمت راست برای این خودرو وجود دارد البته توصیه ما به شما این است که تا حد امکان از ایکار را انجام ندهید تا از ایمنی بیشتر بهره مند شوید. صندلی‌های عقب این خودرو نیز همانند رنو تندر ۹۰ دارای سه عدد کمربند ایمنی سه نقطه‌ای هستند. ضمناً متخصصان رنو برای بیشتر شدن ایمنی سرنشنیان جلو ساختار داشبورد را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا اثرات ناشی از ضربه را در حد قابل توجهی کاهش دهد. خودرو رنو ساندرو در دو مدل در ایران عرضه می‌شود: ، گیربکس اتوماتیک، گیربکس دستی

کارشناسی رنو ساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی یا B90 CROSS خودرویی است که از نظر تجهیزات داخلی کابین تفاوتی با رنو ساندرو یا همان B90 ندارد، البته خودروی رنو ساندرو استپ وی نسبت به مدل ساندرو از لحاظ ظاهر بیرونی تغییراتی داشته است و موجب زیباتر شدن آن شده است؛ بیشتر تفاوت‌های این دو خودرو به موارد زیر مربوط می‌شود:

ابعاد خودرو
تفاوت در ظاهر خارجی خودرو
سیستم تعلیق
سیستم انتقال قدرت
قیمت

تفاوت ظاهری رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی

دستگیره درب‌های بیرونی:

در مدل گیربکس دنده‌ای رنو ساندرو دستگیره درب‌های بیرونی دارای سینی زیرین به رنگ مشکی است که این مورد در مدل گیربکس اتومات و همچنین رنو ساندرو استپ وی وجود ندارد. همچنین در مدل اتوماتیک رنو ساندرو دستگیره درب‌های بیرونی به رنگ بدنه خودرو می باشد.

موردی که رنو ساندرو استپ وی را از رنو ساندرو متمایز می‌کند این است که در هر دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک دستگیره درب‌های بیرونی دارای پوشش آبکاری کروم اطلسی هستند که این حالت در رنو ساندرو به چشم نمی‌خورد.

آینه‌های جانبی:

این دو خودرو در هر دو مدل دستی و اتومات از آینه‌های جانبی بهره می‌برند که به وسیله کلید الکتریکی روی دستگیره ها قابل تنظیم هستند و همچنین از گرمکن آینه ها بهره می‌برند تا مانع بخار کردن آنها شود. اما در مدل دستی رنو ساندرو قاب‌های آینه به رنگ مشکی و در مدل اتومات آن هم رنگ بدنه خودرو می باشند. این در حالی است که قاب آینه‌های جانبی در هر دو مدل گیربکس دستی و اتومات رنو ساندرو استپ وی به رنگ کروم است.

باربند:

رنو ساندرو باربند ندارد و این در حالی است که استپ وی مجهز به باربند طولی از جنس کروم است.

چراغ‌های جلو:

در رنو ساندرو زمینه چراغ‌های اصلی جلویی استیل است و در رنو ساندرو استپ وی مشکی تیره (دودی) می باشد.

تفاوت سیستم تعلیق رنو ساندرو و ساندرو استپ وی

فنرهای به کار رفته در رنو ساندرو استپ وی شباهت با فنرهای به کار رفته در رنو ساندرو و رنو تندر ۹۰ دارد اما کمک فنرهای استفاده شده با هم تفاوت دارند و امکان جابجایی آنها وجود ندارد. همچنین فنرها و کمک فنرهای به کار رفته در سیستم اکسل عقب رنو ساندرو به کمک فنرهای به کار رفته در سیستم اکسل عقب رنو تندر ۹۰ شباهت دارد ولی آن چیزی که در رنو ساندرو استپ وی می باشد با این دو متفاوت است و امکان جابجایی آن وجود ندارد.

تفاوت گیربکس رنو ساندرو استپ وی و رنو ساندرو

هر دو خودرو در دو مدل گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک در بازار خوردوی ایران عرضه شدند. گیربکس اتوماتیک به کار رفته در رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی همان جعبه دنده DP2 است که در رنو تندر ۹۰ نیز نصب شده است. اما گیربکس دستی به کار گرفته شده در رنو ساندرو استپ وی دو تفاوت عمده با گیربکس دستی رنو ساندرو دارد که عبارتند از:

این گیربکس بدون گردگیر در پلوس سمت چپ می‌باشد.
محل اتصال کابل دسته دنده در این مدل گیربکس فرق دارد.

کلاچ مورد استفاده در سیستم مدل دستی رنو ساندرو از نوع سیمی است اما در مدل دستی رنو ساندرو استپ وی کلاچ از نوع هیدرولیکی استفاده شده است.

مشخصات فنی رنو ساندرو استپ وی

مشخصات فنی رنو ساندرو استپ وی

موتور              4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور       1598 سی سی

تنفس موتور      تنفس طبیعی

انتقال نیرو        دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت    105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور  140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه

جعبه دنده          5 سرعته دستی یا 4 سرعته خودکار

شتاب 0 تا  100            11.5 ثانیه

حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت

وزن:               1193 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر):            4024 طول – 1753 عرض – 1584 ارتفاع

فاصله بین دو محور:      2588 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر:        9.4 لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر:   5.5 لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی: 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک:       50 لیتر

استاندارد آلایندگی:        یورو 4

میزان تولید CO2:        158 گرم در هر کیلومتر

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *