کارشناسی خودرو هیوندای آزرا
برای انجام کارشناسی خودروی هیوندای آزرا در هر جا که شما حضور داشته باشید می توانید با کارشناسان تابش خودرو تماس بگیرید. کارشناسان ما پس از درخواست کارشناسی خودرو توسط شما، حدود نیم ساعت بعد به محل مورد نظر شما برای انجام کارشناسی خودرو و بررسی سلامت خودرو اعزام می شوند. کارشناسی خودرو توسط کارشناسان تابش خودرو شامل بررسی رنگ و بدنه، بررسی گیربکس، بررسی موتور، بررسی سیستم تعلیق و فرمان و ترمز، بررسی تجهیزات الکترونیکی و آپشن های خودرو و تشخیص کارکرد واقعی خودرو که با استفاده از دستگاه های پیشرفته شامل دستگاه تست دیجیتالی رنگ و دستگاه دیاگ و غیره می باشد. پس از اتمام کارشناسی خودرو، یک گزارش از نحوه عملکرد خودرو دریافت خواهید کرد و در نهایت قیمت دقیق مورد نظر شما توسط متخصصین تابش خودرو مشخص خواهد شد.
تاریخچه
اولین مدل آزرا که در حدود ۱۰ سال پیش به بازار کشورمان وارد شد، این خودرو را با محصولی لوکس و البته غیر آلمانی نشان داد. قبل از آنکه لکسوسهای سری ES وارد کشور شوند، خودرو نیمه لوکس ساخت کره با برند هیوندای، شباهت خودروهای امریکایی را داشت و با اتاقی جادار، به همراه موتور ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری و ۲۶۰ اسب بخار، نشان سطح جدیدی از استاندارد رانندگی در ایران بود. مدل بعدی هیوندای آزرا هم، سعی شد که محبوبیت مدل قبلی را در بازار ایران ادامه دهد، اما با تصویب قانون منع واردات خودروهای خارجی با موتور بیشتر از ۲.۵ لیتر، وارد کردن این خودرو متوقف شد.
کمپانی هیوندای در سال ۱۹۴۷ و در اوج بحران اقتصادی مربوط به جنگ جهانی دوم تاسیس شد؛ اما امروزه ارزش سهام بالاتری نسبت به شرکت های آئودی ،نیسان و پورشه دارد. دپارتمان خودروسازی هیوندای، در سال ۱۹۶۷ شروع به فعالیت کرد و امروزه با جایگاه سی و نهم جهان در فهرست مهمترین خودروساز های دنیا، تقریبا ارزشی برابر با کارخانه فورد آمریکا کسب کرده است؛ درحالیکه فورد با قدمت ۱۱۵ سال، اولین و قدیمی ترین خودروساز صنعتی دنیا محسوب میشود. با این تفاصیر، طبیعی است که در هر کلاس خودرویی، از جمله لوکس و نیمه لوکس؛ خودرویی با ساخت هیوندای در بازار جهانی حضور داشته باشد.
نسل اول و دوم مدل گرانجور، بین سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۸ بر اساس مدل دبونیر (Debonair) تولید کمپانی میتسوبیشی ساخته شدند. این محصولات، بازار خودرو داخلی کشور کره را هدف قرار داده بودند و از قطعات فنی ساخت شرکت میتسوبیشی استفاده میکردند. در اوایل قرن بیست و یکم و تلاش هیوندای برای گرفتن بازارهای خارجی، نسل سوم مدل گرانجور با تکیه بر قطعات ساخت کره، معرفی شد. در آن زمان، با وجود سیاستهای بازاریابی و تلفظ نسبتا مشکل کلمه گرانجور برای غربیها، نام این خودرو در بازار کشور امریکا و بسیاری دیگر کشورها، به آزرا تغییر پیدا کرد. سال ۲۰۰۵، نقطهی بزرگ فروش گرانجور / آزرا در بازار جهانی بود و این خودرو با نسل چهارم، علاوه بر شرق آسیا، در خاور میانه و امریکای شمالی نیز طرفداران زیادی پیدا کرد. بیشترین فروش در تاریخ ۳۰ سالهی تولید هیوندای آزرا، مربوط به نسل چهارم موسوم به سری TG در سال ۲۰۰۶ است که به تولید ۲۷ هزار دستگاه رسید و در ایران هم، دارای طرفداران زیادی بود.
حتما بخوانید: تاریخچه کمپانی Bmw
طراحی ظاهری هیوندای آزرا
در نگاه اول به بروزترین مدل آزرا، بدون شک سوناتا ۲۰۱۷ در ذهنمان نشان داده میشود. هر چند که مشترک بودن پلتفرم در سوناتا و آزرا، باعث شباهت هایی در فرم بدنهی آنها شده است، اما مدل جدید آزرا، بیش از هر زمان دیگر به برادر کوچکتر و البته پرفروشتر، شباهت دارد. از سویی دیگر، وارد نشدن آزرای جدید در بازارهای غربی باعث شده است تا هیوندای با خیال آسوده، از سدان معروف سوناتا، الهام گرفته است.
نمای روبروی گرانجور با چراغهای نسبتا بزرگ، کمعرض و دوگانه به بازار عرضه می شود. نوار LED چراغ روشنایی، با حالتی دایرهای شکل و بسیار مشابه نمونههای دیده شده در خودروهای بی ام الگو برداری کرده است در مقایسه با مدل های قبل، طراحان هیوندای تلاش کردهاند تا از حس یک خودرو لوکس به سمت خودرویی جوان گرا، حرکت کنند. این موضوع، با شکل دهی سپر و تورفتگی آشکار در جایگاه چراغهای اصلی، به وضوح دیده می شود.
طبق معمول در محصولات این روزهای برترین خودروساز کره، جلوپنجرهی ذورنقهای شکل و ۶ ضلعی، در نمای روبروی مدل گرانجور هم دیده میشود و حجم زیادی از دید بیننده را گرفته است. این قسمت، با خطوط افقی و موازی تا نزدیک لبهی سپر و سطح زمین ادامه دارد، ضمن اینکه جایگاه قرارگیری پلاک هم، به جای سپر، روی جلوپنجره خواهد بود. از دیگر موارد مربوط به این نما که زیبا به نظر میرسد، میتوان به سایز نسبتا بزرگ لوگوی هیوندای اشاره کرد که طراحی خوبی انجام گرفته است. مهشکنهای مدرن LED و مجاری هدایت کنندهی هوا هم، پر زرق و برق به نظر میرسند.
از نمای جانبی، شباهت گرانجور به خودروهای بیامو بیشتر دیده میشود. ارتفاع پایین سقف، همراه با کشیدگی بدنه حالتی مشابه اسپرت و همچنین آیرودینامیک خودرو تقویت شود. این خودرو با ضریب درگ ۰.۲۷۶ طراحی شده است که یکی از برترین مدل ها در کلاس سدانهای فولسایز به حساب میآید. رینگ ۱۹ اینچ با طرحهای متنوع، در کنار فریم فلزی و براق پنجرهها، ویژگیهای لوکس بودن گرانجور را افزایش میدهند، ضمن اینکه در آینه بغلها هم، از پایهی ارزشمند فلزی استفاده شده است.
کارشناسی خودرو هیوندای آزرا از نظر در نمای پشت آزرا، تا حدودی میتوان به مهمترین طرح این روزهای کمپانی کیا، کیا استینگر را مشاهده کرد. البته، نسلهای قبلی آزرا هم دارای چراغهای پیوسته در قسمت عقب خودرو بودند. از این زاویه، با محصولی کاملا اسپرت مواجه هستیم که چندان لوکس به نظر نمیرسد، اما در عوض؛ جوان پسند و مناسب رانندگی پرشتاب است. این شرایط، با حجمدهی عالی سپر و خروجی اگزوزهای باریک فلزی، تقویت شده است. فرم بدنه پیرامون چراغهای اصلی عقب، بیضی شکل طراحی شده است تا باعث پیوستگی درپوش صندوق و سپر باشد. نام سازنده (Hyundai) در پشت خودرو دیده نمیشود، اما لوگوی برند همراه با نام مدل (AZERA)، در مرکز طراحی عقب مشاهده می شود. از نکته های قابل توجه در طراحی عقب این خودرو، میتوان به سپر بزرگ آزرا اشاره کرد که علاوه بر پهنای زیادی که دارد ، دارای جای مناسبی برای پلاک است.
فضای داخلی کابین
ورود به فضای داخلی آزرا، از چند جهت دارای نکته های مثبتی است. از یک سو، محیطی شلوغ و گیجکننده ای ندارد و از سویی دیگر، با طراحی خاص داشبورد برای جایگاه نمایشگر، حس یک خودروی مدرن و پیشرفته را به سرنشینان میدهد.
طبق معمول، اولین قسمتی که چشم به سمت آن می رود، فضای مرکزی کابین و ادوات مقابل دسته دنده است. طراحان هیوندای، تاکید زیادی بر بزرگ جلوه دادن اجزای مختلف داشتهاند و با این هدف، شاهد کشیدگی در مجرای تهویه مطبوع و چیدمان کلیدهای کنترلی هستیم. هماهنگ و تاحدودی متقارن با طراحی این بخش از داشبورد، جایگاه مخصوص نمایشگر لمسی ۸ اینچ وجود دارد که با انحنایی بسیار عالی همراه یک ساعت عقربهای، نشان داده شده است.
مواد به کار رفته در داشبورد، کاملا راضیکننده هستند. پلاستیک مرغوب در بخش بالایی داشبورد به کار رفته است، اما قسمت میانی دارای چرم و پوشش نرم، مشابه صندلیها است. در نمایشگر، مواد صنعتی با طرح چوب با رنگ خاکستری تیره تولید شده است، اما از زیبایی چوب واقعی در نزدیکی دستگیرههای داخل درها، می توان نشان داد. تمامی مدل های آزرا، دارای چرم ناپا در صندلیها، پوشش داخل در و بخش میانی داشبورد خودرو هستند، ضمن اینکه با نوار فلزی و نقرهای رنگ تزئین شدهاند.
فضای داخلی خودرو، بسیار جادار و راحت است. به ویژه برای سرنشینان عقب، فاصلهی بسیار خوبی بین زانوها و صندلیهای جلو وجود بر قرار کرده است. افراد بلند قد هم، فضای مناسبی در بالای سر دارند. گنجایش صندوق عقب، ۴۴۶ لیتر است که این فضا مناسب است،
مشخصات فنی بعد کارشناسی خودرو هیوندای آزرا
موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور: 2360 سی سی
تنفس موتور: تنفس طبیعی
انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت: 187 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 241 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده: 6 سرعته خودکار
شتاب 0تا100 10 ثانیه
حداکثر سرعت: 213 کیلومتر در ساعت
وزن: 1800 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر): 4900 طول – 1680 عرض – 1470 ارتفاع
فاصله بین دو محور: 2845 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر: – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر: – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک: 70 لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو 6
میزان تولید CO2: – گرم در هر کیلومتر