کارشناسی خودرو نیسان جوک
شما می توانید با درخواست کارشناسی تخصصی رنگ،بدنه و فنی خودرو نیسان جوک خریدی مطمئن داشته باشید.شما در هر جا که حضور داشته باشید می توانید با شرکت تابش خودرو تماس بگیرید یا درخواست کارشناسی خودرو خود را با کلیک در کادر بالا(درخواست کارشناسی خودرو) ثبت نمایید و کارشناسان تابش خودرو کمتر از نیم ساعت بعد به محل مورد نظر شما برای کارشناسی کامل خودرو اعزام میشوند. و خدمات ما شامل بررسی کامل رنگ و بدنه، بررسی موتور و گیربکس،بررسی سیستم تعلیق و فرمان و ترمز،بررسی تجهیزات الکتریکی و تست و بررسی همه ی آپشن های خودرو و بررسی دقیق کارکرد خودرو می باشد که کلیه مراحل کارشناسی خودرو به کمک دستگاه های تخصصی شامل دیاگ و دستگاه دیجیتالی تست رنگ و غیره انجام می شود و در پایان کارشناسی یک نامه رسمی معتبر با مهر شرکت در محل کارشناسی خودرو توسط کارشناس تقدیم شما خواهد شد.
شرکت نیسان یکی از بزرگترین شرکت های خودروساز دنیا محسوب میشود، در سال ۱۹۳۳ بنیان گذاری شد و حالا بیش از ۸۰ سال است که مشغول تولید خودرو می باشد. از سویی دیگر میتوان نیسان را یکی از قدیمیترین و بهترین خودروسازان کشور ژاپن دانست؛ چرا که قبل از انتخاب نام نیسان، برند داتسون که امروز از زیرمجموعههای این شرکت محسوب میشود، در حال فعالیت بود و اولین مدل خود را در سال ۱۹۱۴ معرفی نمود.
اولین بار در سال ۱۹۶۹، نیسان با معرفی مدل پتفایندر به بازار خودروهای شاسی بلند آمد و پس از آن، مدلهای متنوعی را به بازار معرفی کرد که مهمترین آن در سطح جهانی، کراساوور قشقایی است. موفقیت قشقایی و الگو برداری برندهای بزرگ دنیا از آن، نیسان را به تنوع بخشیدن به محصولات خود در این مدل تشویق کرد تا سایزهای مختلفی از کراساوورها را تولید کند. درحالیکه دفتر طراحی خودروی نیسان در لندن (Nissan Design Europe: NDE) بیشترین سهم را در ظاهر نیسان جوک داشته است، بازنگری نهایی توسط مرکز طراحی این شرکت در ژاپن (NDC) انجام شد تا اینکه نمونه طرح مفهومی آن با نام قازانا در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۹ معرفی شد. نسل اول جوک که از سال ۲۰۱۱ در حال تولید است، ارزانترین و البته کوچکترین خودروی نیسان در گروه کراساوور است که با موتورهای متفاوت و حتی نسخهی اسپرت تولید میشود و بازار هدف آن ژاپن، امریکا، استرالیا و اروپا بوده است.
طراحی ظاهری بدنه
از سال ۲۰۱۱ تاکنون، تغییری اساسی در طراحی اینخودرو انجام نشده است، اما مدلی که به کشورمان وارد شده بروزرسانی سال ۲۰۱۵ شده است و از نظر طراحی ظاهری، آخرین مدل جوک محسوب میشود. با گذشت بیش از ۶ سال از تولید نیسان جوک، چهرهی این خودرو تا به الان خاص و منحصر به فرد است، به طوریکه پیدا کردن خودرویی شبیه به آن در بازار جهانی غیر ممکن به نظر میرسد. شکی نیست که طراحی جوک نظر همه را جذب نمیکند و البته برای افراد میانسال به بالا جالب توجه نیست، اما شرکت نیسان در طراحی آن عالی عمل کرده؛ چرا که این خودرو نظر توجه جوانان است و به خوبی میداند که در بازار جهانی قطعا خانوادههای چندنفره و افرادی که توان مالی متوسطی دارند، به سراغ خودروهای کراساوور کامپکت مثل جوک نمیروند.
در نمای روبرو، با چراغهای جلو که روی کاپوت هستند روبه رو ایم که مهمترین نکته مثبت جوک با دیگر خودروهای این کلاس است. در طراحی چراغها به وضوح از سری 370Z که یک کوپهی جوانپسند و معروف در سطح جهانی است، ساخته شده است و با رعایت کردن زبان طراحی خانوادهی نیسان، با نواری LED در قسمت پایین خودرو همراه است، درحالیکه نور اصلی توسط لامپ زنون و حباب بزرگ داخل سپر تأمین میشود. سپر جلو، تغییر زیادی را نسبت به نسخهی سال ۲۰۱۱ کرده است و حالت اسپرت نیسان جوک را افزایش میدهد. جلوپنجره منحنی بسیار بزرگی در قسمت پایین دارد و حالت لبخند را نشان می دهد. زیر سپر نیز قسمتهایی فلزی، سیاهرنگ و براق وجود دارد تا ظاهر پلاستیکی بودن را پوشش دهد. چراغهای مهشکن کوچکی هم در سپر گذاشته شده است که هرچند خیلی پرنور و جذب کننده نیستند ولی در وضعیت بد جوی، کاربردی خواهند بود.
کارشناسی خودرو نیسان جوک از نظری در نمای جانبی خطوط حجمدهنده را مشاهده می کنیم که مربوط به گلگیرها هستند تا قدری به جزبه این خودروی کوچک کمک کنند. هرچند اتاق جوک خیلی جادار نیست و به ویژه از نظر ارتفاع سقف، به سختی میتوان آن را در کلاس کراساوور پذیرفت؛ اما فاصلهی کف تا زمین به خوبی در طراحی آن دیده می شود تا برای حرکت کردن در مسیرهای پر پیچ و خم خارج جاده مناسب باشد. باتوجه به شیب سقف در بخش عقب، کوچک بودن پنجره در ردیف دوم و حتی پلاستیکی بودن دستگیرهی در، به نظر میرسد اولویت طراحی نیسان، سرنشینان ردیف جلو بوده و درقسمت عقب سعی کرده که هزینه های این خودرو را کاهش دهد.
در طراحی پشت، الهامگیری از سری 370Z بیش از دیگر قسمتها دیده میشود و چراغهای زیبای LED حالت Z به دارند. بالای شیشهی عقب و متصل به سقف، بدنه ادامه یافته و حالتی شبیه به اسپویلر را نشان می دهد که نهتنها اسپرت بودن خودرو را افزایش میدهد که قطعا برای بهبود خاصیت آیرودینامیک خودرو و ثبات آن در سرعتهای بالا اهمیت ویژه ای دارد. برای بیشتر کردن فضای کافی در صندوق عقب، نیسان به جای کشیدهتر کردن سقف، کف را بیشتر کشیده که باعث شده است عقب خودرو حجیم تر به نظر برسد.
حتما بخوانید: خودروهای لوکس ایران را بشناسید
طراحی داخلی کابین
با گذشت بیش از ۷ سال از معرفی این خودرو، داخل کابین آن همچنان مدرنیته به نظر میرسد و حس اسپرت را برای سرنشینان خودرو تداعی می کند. عموما خودروهای شرکت نیسان در بخش طراحی داخلی بسیار عالی عمل میکنند و این خودرو هم جزو طراحی داخلی این شرکت است. صندلیها به ویژه در ردیف جلو، بسیار راحت هستند و فرمان خودرو گرد و خوشدست و نرم است. رنگ اصلی داشبورد و صندلی، در تمامی مدلها خاکسری تیره می باشد، درحالیکه قسمت هایی مثل قاب خروجی هوا و زیر دستهدنده از جنس خوب فلزی و به رنگ نقرهای، سیاه یا همرنگ بدنه هستند. رنگ نواردوزی صندلیها نیز در مدلهایی که سفارش می دهند، متفاوت و قابل انتخاب است. مادهی اصلی بهکاررفته در داشبورد پلاستیک است که از نوع جنس مرغوب در کلاس خودروهای غیر لوکس محسوب میشود.
کارشناسی خودرو نیسان جوک از نظر فرمان جوک فقط در حد چند سانتیمتر بالا و پایین میرود اما باتوجه به اندازه مناسب خودرو، سرنشینان جلو از فضای کافی برخوردار هستند. اما به دلیل اینکه ارتفاع بدنه کم می باشد، سرنشینان عقب با قد بلند، هرچند فضای کافی برای شانههای خود دارند، قطعا برای سر و گردن دچار مشکل خواهند شد و احتمالا برای نشستن در ردیف دوم، کمی با مشکل مواجه میشوند و پاهای آن ها چندان راحت نخواهد بود.
آپشنها و تجهیزات رفاهی
سه مدل جوک واردشده به کشورمان از مدل های نسبتا خوب و مجهز به آپشنهای کاربردی، محسوب میشوند. از تجهیزاتی که در ارزانترین نسخه دیده شده است، میتوان به سیستم ترمز ضد قفل ABS، تقسیمکنندهی نیروی ترمز، سیستم EBD، کنترل کشش،سیستم ESP، کیسه هوای اصلی در جلو و پردهای در عقب، هشدار فشار باد لاستیکها، سیستم(TPMS)، ترمز کمکی (BAS)،سیستم ایموبلایزر و جلوگیری از واژگونی خودرو (NDCS)، چراغ روشنایی روز، تغییر ارتفاع نور چراغ جلو،سیستم کروزکنترل و محدودکنندهی سرعت، نمایشگر ۵.۸ اینچ همراه با ناوبری ماهوارهای و قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند از طریق بلوتوث، تمامی مدلهای جوک در کشورمان سانروف دارند و صندلی کودک به راحتی در ردیف دوم آنها نصب میشود.
ارزانترین مدل این خودرو در کشورمان نسخه اسکایپک است و مدل پلاتینیوم با یک موتور و گیربکس عرضه می شود ولی به دلیل داشتن آپشنهای بیشتر در مدل پلاتینیوم گرانتر خواهد بود. در این مدل به جای ایموبلایزر، استارت دکمهای وجود دارد. آینههای جانبی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور و غیره از آپشنها ی مدل پلاتینیوم هستند. در این مدل صندلیها از چرم و پوشش مرغوبتری در مقایسه با نسخهی اسکایپک که صندلی ها چرم نیستند ساخته شدهاند و در ردیف جلو دارای گرمکن صندلی هستند. دوربین دنده عقب و لامپهای زنون داخل سپر نیز مجهز به شوینده است و دارای سنسور می باشد.
مجهزترین نسخهی جوک در کشورمان که موتور قدرتمندتری در مقایسه با دیگر مدلها دارد و البته با اختلاف قیمت نسبتا زیادی هم به فروش می رسد، جوک اسپرت نام دارد. از نظر آپشنهای رفاهی مدل اسپرت با پلاتینیوم مشابه است، ولی مدل اسپرت دو دیفرانسیل است و علاوه بر دودیفرانسیل بودن، رینگهای اسپرت ۱۸ اینچ را هم دارا می باشد، درحالیکه دیگر مدلهای جوک، با رینگ ۱۷ اینچ تولید می شوند.
مشخصات فنی
موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور: 1598 سی سی
تنفس موتور: تنفس طبیعی
انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت: 117 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 158 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده: CVT XTronic
شتاب 0تا 100 11.5ثانیه
حداکثر سرعت: 171 کیلومتر در ساعت
وزن: 1255 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر): 4135 طول – 1765 عرض – 1565 ارتفاع
فاصله بین دو محور: 2530 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر: 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر: 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: 6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک: 46 لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو 5
میزان تولید CO2: 145 گرم در هر کیلومتر