کارشناسی خودرو لکسوس nx
برای انجام کارشناسی خودرو لکسوس nx و تایید سلامت خودرو در تهران در هر جای ایران می توانید با کارشناسان تابش خودرو تماس بگیرید. کارشناسان ما پس از درخواست کارشناسی خودرو توسط شما، 30 دقیقه بعد به محل مورد نظر برای کارشناسی و بررسی سلامت خودرو اعزام می شوند. کارشناسی خودرو توسط کارشناسان تابش خودرو شامل بررسی رنگ و بدنه، بررسی گیربکس، بررسی موتور، بررسی سیستم تعلیق و فرمان، بررسی تجهیزات الکترونیکی و آپشن های خودرو می باشد. پس از انجام کارشناسی خودرو، یک گزارش از نحوه عملکرد خودرو دریافت خواهید کرد و در نهایت قیمت دقیق مورد نظر شما توسط متخصصین تابش خودرو مشخص خواهد شد.
استفاده از کارشناس خودرو می تواند به شما کمک کند تا با خیال آسوده اقدام به خرید خودروی کارکرده کنید.
بررسی لکسوس nx
خودروی لکسوس NX یک کراس اوور کامپکت لوکس است که در سال 2014 به عنوان یک خودرو کاملا جدید رونمایی شد. NX به عنوان کوچکترین شاسی بلند کمپانی ژاپنی لکسوس شناخته میشود و در جایی پایینتر از RX قرار میگیرد. لکسوس برای معرفی NX از نمایشگاه خودرو پکن 2014 استفاده کرد و از آنجا که لکسوس زیرمجموعه تویوتا است، اشتراکات کمی میان این خودرو و تویوتا راوفور دیده میشود. لکسوس NX200 یکی از موفقترین محصولات لکسوس در بازارهای جهانی است که در ایران هم توسط ایرتویا عرضه شد و باتوجه به قیمت رقابتی که داشت، به یک محصول کاملا موفق در بازار کشورمان تبدیل شد.
لکسوس NX باتوجه به اینکه خودرو لوکسی محسوب میشود، از نظر آپشنها و تجهیزات رفاهی هم وضعیت مطلوبی دارد. از جمله ویژگیهای در نظر گرفته شده برای آن میتوانیم به 8 کیسه هوا، نمایشگر 8 اینچی به همراه کنترل تاچ پد، سیستم صوتی مجهز به 10 بلندگو و ساب ووفر، دستیار صوتی، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل به همراه رادار، هشدار نقطه کور، دوربین دید عقب، سیستم کمکی پارک، هشدار خروج خودرو از بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، چراغهای LED و سیستم پایش وضعیت باد لاستیکها اشاره کنیم.
طراحی ظاهری لکسوس nx
در خصوص طراحی ظاهری لکسوس NX300h باید اشاره کنیم که بارز ترین بخش آن نمای جلوی آن است جایی که شاهد استفاده از یک جلو پنجره ی بزرگ با زوایای تیز هستیم. البته این پنجره در مدل های F اسپرت دارای نمای جذابتری نیز است اما خودروی مورد بحث ما از نوع ساده لکسوس NX300h بود. چراغ های جلو نیز دو تکه هستند و راهنما و چراغ روشنایی در روز در یک نوار نازک و جداگانه از چراغ های اصلی قرار گرفته اند. چراغ های اصلی نیز دارای چیدمان داخلی بسیار جذابی هستند و سه عدد لامپ ال ای دی در هر کدام از آنها وجود دارد. همین طراحی خاص چراغها یکی از عوامل جذابیت لکسوس NX300h است. یکی از تفاوت هایی که مدل هیبریدی این خودرو با مدل معمولی آن دارد به آرم لکسوس برمیگردد که همانند خودروهای هیبریدی تویوتا دارای حاشیه آبی رنگ است.
نمای جانبی این خودرو نیز سراسر تشکیل شده است حجم های اغراق شده و خطوط پف کرده است به طوری که برآمدگی گلگیر عقب تا نزدیک پایین دستگیره درهای عقب آمده است. شیشه جانبی نیز به شکل زیبا و هنرمندانه ای به ستون D منتهی می شود. استفاده از حاشیه کرومی شیشه نیز در این بخش سبب به وجود آمدن فضایی لوکس شده است. در پایین درب های عقبی نیز نوشته ی هیبرید به چشم میخورد. طراحی رینگ ها نیز ساده ولی جذاب و اسپرت هست اما در مدل های دارای کیت F اسپرت رینگ ها جذاب تر بوده و دارای رنگ تیره ای نیز هستند.
مشخصات فنی کارشناسی خودرو لکسوس Nx
- موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
- حجم موتور: 2494 سی سی
- انتقال نیرو: دو دیفرانسیل
- حداکثر قدرت: 194 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه
- حداکثر گشتاور: 210 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
- شتاب 0 تا 100: 9.3 ثانیه
- جعبه دنده: eCVT
- حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
- وزن: 1896 کیلوگرم
- مصرف سوخت داخل شهر: 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
- مصرف سوخت خارج از شهر: 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر
- مصرف سوخت ترکیبی: 8.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مزایا و معایب لکسوس nx
در مدل دو محور چرخهای عقب برقی هستند و هیچ میل شفتی در عقب وجود ندارد. مدل t ۲۰۰ nxتوربو است. عملکرد سیستم تعلیق ورژن f اسپرت کمی خشک تر و دارای حالتهای متفاوت رانندگی است در ضمن جی مترهم دارد. جلو پنجره آن خشکتر شده و تغییرات دیگری هم در ظاهر آن ایجاد شده ولی قدرت آن تغییری نکرده است؛ در واقع جلو پنجره بزرگ درست روی دماغه nx قرار گرفته است. در طرفین جلوپنجره ورودی های هوا به شکل زیبایی تعبیه شدهاند و در بالای این ورودی ها چراغ های ال ای دی خوش ترکیب قرار گرفته اند. خطوط روی بدنه خودرو به طرز شگفت انگیز زیبا هستند به طوری که در نیمه پایین سطح جانبی حجاری شده است.
در لکسوسt ۲۰۰ nxفضای داخلی بسیار زیبا و مدرن است و ظاهر عضلانی تری نسبت به مدل rx دارد؛ یک تاچ پد جای کنترل را در فضای کنسول گرفته است. صندلیها به خوبی شما را پشتیبانی میکنند، چرم مصنوعی آنها از چرم واقعی حس بهتری دارد. فضای پا و سر در عقب خودرو برای بزرگسال راحت است و با این که برآمدگی وسط کمتر شده است میتوان گفت که در واقع ۲ بزرگسال به راحتی میتواند عقب خودرو بنشیند اما برای سه نفر تنگ است. صندلیهای عقب میتوانند تا شوند و فضای مسطحی را در صندوق عقب ایجاد کنند؛ در واقع میتوان گفت لکسوس به تعداد نفرات و میزان حمل بار توجه زیادی نداشته است و حداکثر فضای بارآن ۲.۷ متر مکعب میباشد.
موتور این مدل ۲ لیتری ۴ سیلندر، ۲۳۵ اسب بخار قدرت دارد و بنزین سوپر مصرف میکند؛ موتور این خودرو میتواند از استاندارد اتو سایکل به اتکینسون سایکل تغییر کند تا مصرف سوخت بهتری داشته باشد. سری f اولین خودرو لکسوس میباشد که هنوز خیلی جا نیفتاده و طراحی خود لکسوس است، مهندسین لکسوس همچنان بر گیربکس ۶ سرعته اصرار دارند. از آپشنهای لکسوس t ۲۰۰ nx میتوان: گیربکس ۶ سرعته، پدال پشت فرمان، تک دیفرانسیل در جلو، فرمان پذیری خوب و طبق گفته لکسوس شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۷.۲ ثانیه به دست میآید؛ نام برد. مدلهای دو محور کمی سریعتر هستند. کنترل رانندگی f اسپرت کمی سخت است؛ اما دینامیک راحت تری دارد در پیچ ها نسبت به c۲۰۰ و h۳۰۰ حس ورزشکاران تر و همچنین در سرعتهای بالا پایداری خوبی دارد. مصرف سوختt ۲۰۰ nxدر شهر ۱۰.۶ لیتر و در بزرگراه ۸.۴ لیتر است. صدای داخل کابین در مدلt ۲۰۰ nxدر سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت بسیار کم میباشد؛ اما اگر حالت اسپرت، سیستم کنترل صدای هوشمند را فعال کنید صدای موتور داخل کابین شنیده میشود.