ترمیم رنگ خودرو در خانه رنگ خودرو و براقیتی که دارد اولین چیزی است که در بررسی یک ماشین مورد توجه قرار می گیرد و اولین فاکتور در بیان زیبایی آن است.
اما جدا از زیبایی رنگ خودرو کاربرد های دیگری نیز دارد و مهم ترین آن حفاظت از بدنه خودرو در مقابل عوامل محیطی و جلوگیری از زنگ زدگی آن است. در نتیجه اگر خودرویی دچار خط و خش در بدنه باشد بهترین گزینه این است که در سریع ترین زمان ترمیم شود. زیرا اگر رنگ خودرو ترمیم نشود در دراز مدت باعث آسیب به بدنه شده و همچنین افت قیمت پیدا می کند.
اما مسئله اینجاست که چرا خودرویی که بدنه آن رنگ شده و یا اصطلاحا ترمیم رنگ دارد نسبت به مدل های مشابه قیمت کمتری دارد؟! علت این امر می تواند موارد عمیق تری غیر از خراش کوچک باشد. در برخی موارد مشاهده شده است که خودرو تصادف نسبتا شدیدی را تجربه کرده است و محل برخودرد به خوبی تعمیر شده و رنگ کاری شده است. حال اگر فروشنده به علت فروش خودرو خود با قیمت بالاتر از بیان این ایراد خودداری نماید یک ضرر بزرگ برای خریدار است.
زیرا امکان دارد در اثر تصادف آسیب جدی به بخش های داخلی فنی خودرو وارد شده باشد. در این شرایط بهتر است در هنگام خرید خودرو دست دوم از یک کارشناس خبره کمک بگیرید برای این منظور مراکز کارشناسی خودرو در اقساء نقاط شهر ها دایر شده اند و آماده ارائه خدمات به عزیزان می باشند.

معرفی انواع رنگ خودرو
خودرو هایی که در بیرون آن را مشاهده می کنیم در چندین نوع متفاوت هستند که با اندکی دقت به اختلاف واضح آن پی خواهیم برد.
رنگ روغنی
این نوع رنگ از قدیمی ترین رنگ های خودرو در بازار است که استفاده از آن امروزه به ندرت اتفاق می افتد. این رنگ ها از دو لایه آستر و رنگ تشکیل شده اند. برای این منظور ابتدا پرایمر یا اصطلاحا آستر روی بدنه خودرو زده می شود و از روی آن رنگ اصلی قرار می گیرد.
رنگ متالیک
رنگ متالیک ترکیب شده از سه لایه: آستر، رنگ اصلی و کیلر می باشد. پس از اینکه آستر و رنگ اصلی به محل مربوطه زده شد در انتها سطح رنگ را با کیلر می پوشانند. استفاده از کیلر در این نوع رنگ آمیزی ها باعث استحکام و دوام رنگ متالیک شده و به علت شفافیتی که دارد انعکاس نور را بیشتر می کند. در واقع استفاده از کیلر زیبایی خاصی به رنگ خودرو می دهد.
رنگ معمولی
کم هزینه ترین رنگ خودرو موجود در بازار این نوع رنگ ها می باشند که به صورت یک لایه رنگ آمیزی می شوند. این رنگ ها دارای یک نوع روکش می باشند که جدا از براقیت باعث حفاظت رنگ خودرو از خراش و آسیب می شود.
رنگ مات و کدر
برای خودرو های لوکس و گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرند.
رنگ سلولزی
این رنگ با دوام و ماندگاری بالا به عنوان رنگ نهایی روی بدنه استفاده می شوند.
رنگ خودرو را در خانه چگونه ترمیم کنیم؟
با این که ترمیم رنگ خودرو یک کار تخصصی می باشد و باید توسط افراد خبره در این زمینه انجام گیرد. اما اگر آسیب ها در حد خراش های جزئی باشد می توان با آموزش هایی که در این مقاله ارائه می شود آن خراش ها را ترمیم نمود. ابتدا جای خراش را باید از هر نوع چربی، گرد و غبار و ماده خارجی پاکسازی نماییم که با آب و صابون می توان آن را انجام داد.
در گام بعدی محل خراش را سمباده بکشید و برای این منظور از کاغذ سمباده 2000 به مدت چندین ثانیه استفاده کنید. پس از سمباده کشی و تمیز کاری پوشش آغازین را روی سطح اسپری کرده و بعد بدنه را با رنگ اصلی رنگ کاری کنید. در گام آخر نیز سطح رنگ را واکس کاری نمایید.
بهترین مرکز ترمیم رنگ خودرو در پایتخت

در خراش های عمیق تر و مشخص تر نمی توان در خانه آن را ترمیم نمود. چرا که نیاز به مهارت و ابزار های تخصصی تر دارد. در نتیجه بهترین کار مراجعه به مراکز مربوطه برای این کار است. هر چقدر که مهارت بالایی در حفظ و ترمیم رنگ اصلی به کار گرفته شود باز هم نواحی رنگ شده از رنگ فابریک کارخانه قابل شناسایی است. تشخیص این موارد شاید برای افراد عادی امکان پذیر نباشد اما در معتبر ترین مراکز تشخیص رنگ خودرو همچون تابش خودرو به کمک ابزار آلات دقیق و بررسی های بصری قابل شناسایی می باشد. در نتیجه همواره توصیه می شود قبل از ثبت خرید نهایی خودرو کارکرده آن را به کارشناس مربوطه نشان دهید.